logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Seks specjalnej troski
03.09.2011
Tematy: Kampanie, Włochy, Równouprawnienie i tolerancja

Seks specjalnej troski

Your browser does not support the video tag.


Enea marzy o kochance, pomimo że jest autystykiem. Nigdy dotychczas nie miał kontaktów seksualnych. Film „The Special Need” przełamuje tabu i inicjuje we Włoszech dyskusję na temat seksualności osób niepełnosprawnych.

Twórcami kampanii „The Special Need” są włoscy filmowcy Carlo Zoratti (reżyser) i Lorenzo Zambelli Hosmer (producent). Przedsięwzięcie, którego się podjęli, to pełnometrażowy film o młodym, autystycznym mężczyźnie poszukującym miłości i erotycznego spełnienia. Choć pierwsze zdjęcia nakręcono latem 2011 roku, obraz – z powodu braku środków – wciąż czeka na pełną realizację. Zwiastun filmu można oglądać na stronie internetowej www.thespecialneed.com, na której twórcy prowadzą kampanię informacyjną na temat seksualności osób z zaburzeniemi rozwoju czy też niepełnosprawnością intelektualną. 

Dokument „The Special Need” wpisuje się gatunek filmu drogi. 28-letni, cierpiący na autyzm Enea opuszcza swój kraj i udaje się w męską wyprawę z przyjacielem na poszukiwanie szczęścia. Jego wyjazd nie jest w pełni dobrowolny. W rodzinnych stronach bohatera odmawia mu się prawa do realizacji seksualnych pragnień. Inny niż większość mężczyzna, pragnący doświadczyć erotyzmu, staje się wyrzutkiem społeczeństwa i musi szukać szczęścia w zagranicznych domach publicznych.

Historia bohatera filmu pokazuje, że ludzie z zaburzeniami rozwojowymi nie muszą pędzić ułomnego, kalekiego życia intymnego. Autorzy kampanii stawiają pytanie o prawomocność ingerencji społeczeństwa w prywatność człowieka niepełnosprawnego i próbują przekonać widzów do przyznania chorym prawa do pełnego przeżywania własnej seksualności.

Jakkolwiek pomysł zaprowadzenia autystycznego człowieka do domu publicznego wydaje się kontrowersyjny, jest on sensowną propozycją rozwiązania kwestii, której społeczeństwo zdaje się nie zauważać. We Włoszech nie wypracowano dotąd modelu postępowania wobec seksualnych potrzeb osób niepełnosprawnych. Osoby chore oraz ich rodziny muszą borykać się z tym problemem samotnie.
Magdalena Dembińska



Nazwa kampanii:
The Special Need
Czas:
2011.8.30
Nadawca:
Carlo Zoratti, Lorenzo Zambelli Hosmer
Media:
Internet
Wykonawca:
DETAiLFILM/Film-On
Adresaci:
Ogół społeczeństwa





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek