logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  04.12.2014

„Seks po pięćdziesiątce? Dlaczego nie?”

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Grażyna Wolszczak, Andrzej Grabowski, Mariola Bojarska-Ferenc, Ewa Kasprzyk, Lidia Popiel, Jacek Kawalec, Tomasz Lipiński i Piotr Polk zostali ambasadorami szóstej edycji kampanii Projekt Test, w tym roku pod hasłem "Manifest 50: Chcemy całego życia!". Ruszyła ona 1 grudnia, w Światowy Dzień AIDS. Podczas gali ambasadorzy kampanii podpisali tekst manifestu.

Celem tegorocznej kampanii jest przekazanie treści profilaktycznych dotyczących bezpiecznego seksu
i zachęcenie Polaków do testowania się w kierunku HIV. Apel skierowany jest przede wszystkim do osób po 50. roku życia, jednak – poprzez uświadomienie, że HIV może dotknąć każdego, niezależnie od wieku, płci i statusu społecznego – przekaz kierowany jest także do pozostałych grup wiekowych. Poza kształtowaniem postaw prozdrowotnych, kampania ma na celu przeciwdziałanie stereotypom związanym z wiekiem i tabuizacji sfery seksualnej u osób po 50-tce.

Wystarczy rozejrzeć się wokół nas, włączyć telewizję lub otworzyć gazetę. Częściej zobaczymy w nich reklamę, w której 30-letnia córka podaje rodzicom witaminy czy leki poprawiające pamięć. Dużo rzadziej można natrafić na przekaz, w którym pokazane będą osoby dojrzałe cieszące się pełnią życia – tłumaczy Katarzyna Sikorska, prezes Stowarzyszenia Pomoc Socjalna. Zdaniem ekspertki materiałów, gdzie osoby po 50-tce pokazywane są w kontekstach nawiązujących do seksualności, nie ma prawie wcale, a te, które się pojawiają, często dotyczą przeciwdziałania problemom związanym z potencją. Ludzka seksualność rządzi się własnymi prawami i zależy nie tylko od czynników biologicznych, ale równie duże znaczenie mają aspekty psychologiczne i społeczne. Z badań wynika, że potrzeby dojrzałych Polaków są tożsame z potrzebami innych Europejczyków czy Amerykanów, wszyscy są zainteresowani kontynuacją i pielęgnacją tej sfery życia – dodaje Agata Kwiatkowska, autorka kampanii Projekt Test.

W ramach kampanii został stworzony spot i sesja zdjęciowa z udziałem ambasadorów. Autorką sesji i reżyserką filmów jest fotografka Zuza Krajewska. Zdjęcia do końca stycznia będzie można obejrzeć w galerii na Mysiej 3, natomiast spot będzie emitowany w telewizji oraz w sieci kin Multikino.

1 grudnia został również uruchomiony portal edukacyjny www.manifest50.pl, gdzie dostępne są wywiady z ambasadorami kampanii, zdjęcia, spoty oraz informacje na temat testowania. Każdy ma szansę dopisać swój punkt do manifestu.

Do tegorocznej kampanii włączyła się marka BELLER, która stworzyła specjalną linię biżuterii. W jej skład wchodzą złote oraz srebrne naszyjniki i bransoletki z ręcznie wykonanymi elementami – kółkiem i trójkątem, symbolizującymi kobietę i mężczyznę, a także wzajemne relacje zachodzące między nimi, również te seksualne. Biżuterię można nabyć w salonie marki przy ulicy Brackiej 1 oraz na stronie www. Od 03 do 24 grudnia biżuteria dostępna będzie na targach Foro w budynku Cosmopolitan przy ul. Twardej 2/4 w Warszawie. Cały zysk ze sprzedaży biżuterii zostanie przekazany na walkę z AIDS.

Kampania jest finansowana z M·A·C AIDS FUND, międzynarodowego funduszu dzięki któremu na całym  świecie realizowane są projekty na rzecz walki z AIDS. Firma przekazuje na niego fundusze ze sprzedaży szminki i błyszczyka Viva Glam. Jak do tej pory globalnie przekazała na ten cel 340 milionów dolarów, a w Polsce prawie 600 tysięcy zł. 

Ambasadorami Viva Glam byli m.in. Elton John, Mary J. Blige, Shirley Manson, Linda Evangelista, Christina Aguilera, Nicki Minaj, Lady Gaga, Ricky Martin, Rihanna. Najnowszą kampanię promuje Miley Cyrus.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Projekt Test
Czas:
2014.12.1
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Stowarzyszenie Pomoc Socjalna
Media:
Telewizja, internet, zdjęcia
Wykonawca:
Stowarzyszenie Pomoc Socjalna, Zuza Krajewska / LAF AM, High Noon, Film Fiction
Adresaci:
Osoby po 50. roku życia, wszyscy ludzie aktywni seksualnie
Hasło kampani:
Manifest 50: Chcemy całego życia!





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek