Mydliny podglądają myjącą się kobietę i usadowione wokół prysznica gromko pokrzykują – tak z przymrużeniem oka kwestię szkodliwości pewnych substancji, będących składnikami środków czystości codziennego użytku, przedstawia kampania realizowana od połowy listopada w Stanach Zjednoczonych.
W spocie reklamowym dzień po zastosowaniu środka do umycia wanny kobieta zastaje w łazience roześmiane bańki – pozostałości po zawartych w środku detergentach. Nie tylko ją witają, ale nawet podglądają podczas kąpieli, nie unikając głośnych komentarzy. Główne przesłanie przekonuje „Zasługujesz na to, by wiedzieć jakie substancje są w twoich środkach czystości”. Zrealizowany przez Oil Factory zabawny film, który zdobył serca internautów z całego świata, stanowi zachętę do wyrażenia poparcia dla projektu ustawy zatytułowanej "Household Product Labeling Act". W projekcie zawarte są regulacje mające pomóc obnażyć prawdę o wszelkiego rodzaju detergentach oraz innych toksycznych składnikach zawartych w powszechnie stosowanych środkach czystości. Po wejściu aktu w życie, wszystkie substancje stosowane zarówno w procesie tworzenia produktu jak i wchodzące w jego skład miałyby znaleźć się w specjalnej liście na opakowaniu.
W ramach kampanii uruchomiona została także strona internetowa www.peopleagainstdirty.com, gdzie znaleźć można informacje dotyczące projektu ustawy, a także samej kampanii oraz obejrzeć promujące ją wideo.
Inicjatorem kampanii jest firma Method, producent kosmetyków i środków czystości. Fakt, iż właśnie ta marka objęła patronat nad kampanią budzi wśród odbiorców wiele wątpliwości – niektórzy z nich uważają bowiem, że jest to tylko chwyt marketingowy mający zachęcić konsumentów do zakupu produktów dystrybuowanych przez Method. Przesłanie jest jednak słuszne – dobrze wiedzieć, co znajduje się w produktach używanych codziennie.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.05.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw