logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Sedno tkwi w śrubce
31.10.2012
Tematy: Kreacje / printy

Sedno tkwi w śrubce



Kreacje tej kampanii to dobry temat na zagadkę – do jakiego problemu społecznego odnosi się ta akcja? Odpowiedź nie jest bynajmniej prosta.

Dobrze funkcjonujący mechanizm wymaga, aby każdy z jego elementów był sprawny. Agencja Neogamma przygotowała trzy kreacje przedstawiające szkielety pojazdów. Elementarna usterka w każdym z mechanizmów powoduje katastrofę, co tłumaczy jeden z opisów: „A crack in a 2 cm rivet once sunk a submarine killing 56 sailors” (Pęknięcie 2-centymetrowego nitu spowodowało kiedyś zatonięcie łodzi podwodnej i śmierć 56 marynarzy).

A jednak, wbrew pozorom, ta akcja nie jest skierowana do mechaników i konstruktorów. Przy pomocy nieoczywistych kreacji zrealizowano kolejną kampanię na rzecz walki z uzależnieniem od papierosów. W odróżnieniu od szokujących kampanii antynikotynowych, ta jest konceptualna i wielowarstwowa w treści.

Potencjalne wątpliwości odbiorców rozwiewa hasło obecne na każdym z plakatów: „Your body is machine 10X more complex. Smoking can damage any single part of it” (Twoje ciało jest 10 razy bardziej złożoną konstrukcją. Palenie papierosów może uszkodzić każdą jego część).

Kampanię zleciła organizacja Associação de Defesa da Saúde dos Fumantes (ADESF).

Anna Pieczykolan








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek