logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  20.09.2009

Ścieżka przemocy



Zaczyna się od niewinnego pocałunku, a kończy na gwałcie. Atmosfera na randce krok po kroku gęstnieje, a jej finałem jest spoliczkowanie. Nic nie zapowiada, że „kocham”, może z czasem zmienić się w „biję”. Przemoc domowa to proces, który narasta niepostrzeżenie.

W taki sposób nowozelandzka organizacja Christchurch Women’s Refuge postanowiła zwiększyć świadomość i czujność kobiet wobec objawów przemocy domowej, która może mieć różne nasilenie. W marcu br. zainicjowała kampanię „Steps”, której celem jest także dotarcie do tych kobiet, które już dotyka przemoc domowa, a które tego nie widzą, bądź nie chcą widzieć.

Na potrzeby kampanii agencja HooperNagel przygotowała 4 kreacje prasowe. Ich tło stanowi wnętrza domów, natomiast treść ilustracji stanowią ustawione w nich napisy. Są to czteroliterowe słowa ustawione jeden pod drugim w taki sposób, że każde następne, różni się od poprzedniego tylko jedną literką (np. „kiss, miss, mist, fist, fiat, flat, flap, slap”). Każde to kolejny krok dalej do przemocy domowej, jak głosi hasło kampanii – do przemocy domowej dochodzi się małymi kroczkami – „The path to domestic violence happens one step at a time”.

Kampania zachęca do wsparcia finansowego działań organizacji oraz do korzystania z telefonu „zaufania”, pod który można zgłosić przypadek przemocy domowej lub uzyskać fachową poradę. Jest to niewątpliwie trafne, całościowe podejście do prowadzenia akcji związanej z tą patologią społeczną. Oprócz uświadamiania i uwrażliwiania na problem daje także szybkie, „kryzysowe” narzędzie będące pierwszym krokiem do jego całościowego rozwiązania. Uwagę zwraca także umieszczenie tekstów w luksusowo i elegancko urządzonych wnętrzach. Ten zabieg demitologizuje przemoc domową, jako patologię nizin społecznych.
M. Świejkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


  • 09.01.2023

    Posiniaczone statystyki


  • 05.01.2023

    Zabójcy mimo woli


  • 04.01.2023

    Oasis w oazie


  • 04.01.2023

    Prysznic nie tylko dla ciała


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek