Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę Samsung karę 2 mln 288 tys. zł za wyemitowanie reklamy telewizorów, która w wielu elementach nawiązywała do rządowej kampanii informacyjnej o wprowadzaniu cyfrowego sygnału w Polsce.
Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji – tłumaczy UOKiK w swoim komunikacie. Przy określaniu wysokości kary wzięto pod uwagę fakt wycofania reklamy po wszczęciu postępowania oraz aktywną współpracę spółki podczas jego prowadzenia.
W reklamie Samsunga występowała ta sama aktorka, co w spocie „Babcia Lodzia na tropie naziemnej telewizji cyfrowej” przygotowanym na zlecenie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji przez Fabrykę Komunikacji Społecznej. Powtarzano także frazę „gotowy na cyfrowy odbiór”, nawiązującą do hasła kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
01.10.2024
Powstała Baza Ekspertów i Ekspertek Karty Praw Dziecka w Biznesie
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów