Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę Samsung karę 2 mln 288 tys. zł za wyemitowanie reklamy telewizorów, która w wielu elementach nawiązywała do rządowej kampanii informacyjnej o wprowadzaniu cyfrowego sygnału w Polsce.
Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji – tłumaczy UOKiK w swoim komunikacie. Przy określaniu wysokości kary wzięto pod uwagę fakt wycofania reklamy po wszczęciu postępowania oraz aktywną współpracę spółki podczas jego prowadzenia.
W reklamie Samsunga występowała ta sama aktorka, co w spocie „Babcia Lodzia na tropie naziemnej telewizji cyfrowej” przygotowanym na zlecenie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji przez Fabrykę Komunikacji Społecznej. Powtarzano także frazę „gotowy na cyfrowy odbiór”, nawiązującą do hasła kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.07.2024
Nowy rozdział w historii Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej
-
16.07.2024
31. finał ogólnopolskiej akcji Sprzątanie Świata
-
01.07.2024
Serce Wzgórz Dalkowskich Drzewem Roku 2024
-
28.06.2024
Auchan wprowadza wózki sklepowe dla psów
-
10.06.2024
Marsz Żółtej Wstążki
-
03.06.2024
Ewa Swoboda otrzymała tytuł Barbie Role Model i własną lalkę