logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  28.02.2010

Samotny rodzic to zły rodzic

Your browser does not support the video tag.


Samotni rodzice to leniwi egoiści i nieumiejący samodzielnie zadbać o siebie i dziecko pasożyci. Nie pracują, bo im się nie chce. Są złymi opiekunami i stanowią fatalny przykład dla innych. To z ich powodu rozpadają się związki, a dzieci wychowywane są w rozbitych rodzinach. Walkę z takimi stereotypami na temat samotnego rodzicielstwa zainicjowano w ubiegłym miesiącu w Wielkiej Brytanii wraz z rozpoczęciem kampanii "Let’s Lose the Labels" ("Odrzućmy etykiety").

Kampania, której pomysłodawcą jest działająca od przeszło 90 lat organizacja Gingerbread, skierowana jest przede wszystkim do polityków oraz ludzi mediów. Stworzony przez agencję AMV spot telewizyjny kampanii i liczne aktywności organizacji mają na celu nie tylko zwrócenie uwagi na sam problem, ale także faktyczną zmianę stereotypowego myślenia o osobach samotnie wychowujących dzieci jako osobach leniwych, nieodpowiedzialnych i niedojrzałych. Twórcy kampanii apelują do mediów o większą uwagę w doborze słów podczas opisywania tego, co dotyczy samotnego rodzicielstwa oraz opieranie się na faktach – nie na stereotypach.

W ramach akcji na stronie internetowej fundacji Gingerbread uruchomiony został formularz, poprzez wypełnienie którego można wyrazić swoje poparcie dla idei kampanii. Szczególnie zachęcani do ustosunkowania się do proponowanych przez organizację rozwiązań są parlamentarzyści. Jednym z priorytetów kampanii jest bowiem rozpoczęcie debaty publicznej na temat przysługujących samotnym rodzicom praw oraz dyskusja nad ich poszerzaniem – propozycje fundacji dotyczą m.in. zwiększenia zakresu świadczeń i promocji elastycznych form pracy w godzinach zajęć szkolnych dziecka.

Za odrzuceniem krzywdzącego etykietowania przemawiają także dane statystyczne, które nie wykazują istotnie znaczących różnic między rodzicami samotnymi i pozostającymi w związkach – ponad 60% spośród prawie 2 milionów brytyjskich samotnych rodziców pracuje. Wśród kobiet posiadających dziecko powyżej 12 roku życia, odsetek ten jest zbliżony do odsetka pracujących mam z rodzin pełnych. Przeprowadzone na potrzeby kampanii badania zweryfikowały także stereotyp samotnej nastoletniej matki – nastolatki stanowią tylko 2% wszystkich mam wychowujących dziecko bez partnera.

Akcja zyskała poparcie – na razie na poziomie deklaracji, jeszcze nie czynów – ze strony Partii Konserwatywnej, Partii Pracy, Liberalnych Demokratów i innych ugrupowań politycznych. Za podjęciem walki z krzywdzącymi stereotypami opowiedzieli się przedstawiciele trzech głównych partii: szef brytyjskich Liberalnych Demokratów Nick Clegg, lider Partii Konserwatywnej David Cameron oraz premier Zjednoczonego Królestwa James Gordon Brown.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Let’s Lose the Labels
Czas:
2010.2.22 - 2010.3.19
Tematy:
Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Gingerbread
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
AMV
Adresaci:
Politycy, dziennikarze, ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Let’s Lose the Labels (Odrzućmy etykiety)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek