Piłki, pozostawione same sobie, leżą smętnie na boiskach i czekają, aż ktoś się nimi zainteresuje. Co do ich emocji nie ma wątpliwości – wyrażają je umieszczone na zabawkach emoitkony.
W spocie wykonanym na potrzeby kampanii "Make room for play" ("Zrób miejsce na zabawę") na samotność przedmiotów wskazuje zarówno muzyka (wykorzystano piosenkę "Mr. Lonely" Bobby’iego Vintona), ale także nałożenie na piłki smutnego wyrazu twarzy przez co zmieniają się one w emotikony. "Czas spędzany przed ekranem odbiera czas na zabawę" – takie hasło towarzyszy widokowi opustoszałego boiska. Spot kończy się informacją o tym, aby nie odwiedzać strony internetowej organizacji, co jest spójne z komunikatem wysyłanym do odbiorców, by ograniczyć ilość czasu spędzanego przed ekranem komputera i telewizora.
Kanadyjska organizacja non-profit ParticipACTION działa na rzecz tego, by więcej się ruszać oraz wybierać aktywne formy spędzania wolnego czasu zamiast siedzenia przez telewizorem bądź komputerem. W ramach kampanii przygotowano kilka krótkich spotów, przedstawiających problem jakim jest bardzo duża ilość czasu spędzana przez dzieci przed ekranem. Organizacja pragnie przyciągnąć uwagę rodziców oraz sprowokować do przemyślenia zwyczajów dotytczących spędzania wolnego czasu, jakie panują w ich domu oraz rodzinach.
Kampania jest odpowiedzą na coraz większą ilość czasu, jaką dzieci spędzają przed ekranem telewizora bądź komputera. Dyrektor ds. marketingu PartcipACTION podał, że kanadyjskie dzieci spędzają codziennie średnio 7 godzin i 48 minut przed ekranem urządzenia, natomiast jedynie 5% dzieci zażywa zalecaną dawkę codziennej 60-minutowej aktywności fizycznej. Jedną z przyczyn takiej sytuacji jest brak czasu rodziców, którzy dzięki temu, że ich dzieci spędzają czas przed ekranem telewizora bądź komputera mogą zająć się czymś innym. Działania organizacji są wspierane przez kanadyjski rząd.
Joanna Grams
zobacz także
-
15.10.2025slider
NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką
-
13.10.2025Kampanie
Szwecja na receptę
-
10.10.2025slider
Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym
-
28.09.2025Kreacje / printy
Jeśli znasz ten album
-
26.09.2025Kampanie
Razem przy planszy – razem w emocjach!
-
08.09.2025Kampanie
To, czego nie ma w plecaku, boli
