Zrozpaczone rodziny pojawiły się na tylnych szybach kanadyjskich samochodów. Wykonano je na rzecz kampanii „Impaired driving tears families apart” (Jazda pod wpływem rozdziela rodziny) na zlecenie organizacji Mothers Against Drunk Driving walczącej z kierowcami, którzy wsiadają za kierownicę pod wpływem alkoholu lub narkotyków. W Kanadzie, na tylnych szybach samochodów informuje się o cennych materiałach przewożonych w samochodzie. Agencja reklamowa FREE, odpowiedzialna za realizację, wykorzystała ten zwyczaj aby przekonać kierowców, że najcenniejsze w każdym pojeździe jest ludzkie życie.
Celem kampanii było przypomnienie odbiorcom, że konsekwencje wypadku drogowego dotyczą całej rodziny, a nie tylko głównego poszkodowanego. Skutki wypadków mogą być różne – więzienie, śmierć czy poważny uszczerbek na zdrowiu – nigdy jednak nie ograniczają się do jednej osoby.
Dzięki wykorzystaniu ikonicznych grafik, realizacje mają wydźwięk uniwersalny – każdy pod rysunkowe postaci może podstawić osoby, które zna. Dodatkowo odbiorca zachowuje dystans do ilustracji dzięki czemu bardziej skupia się na sensie przekazu. Najważniejsze nie jest już realistyczne pokazywanie obrażeń, które może odnieść ofiara wypadku. Najistotniejszy staje się fakt, że powodując wypadek, kierowca skazuje na cierpienie co najmniej kilka osób.
Adam Kolasa
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat