logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Samochód wiezie życie
16.01.2012
Tematy: Kampanie, Kanada, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Samochód wiezie życie



Zrozpaczone rodziny pojawiły się na tylnych szybach kanadyjskich samochodów. Wykonano je na rzecz kampanii „Impaired driving tears families apart” (Jazda pod wpływem rozdziela rodziny) na zlecenie organizacji Mothers Against Drunk Driving walczącej z kierowcami, którzy wsiadają za kierownicę pod wpływem alkoholu lub narkotyków. W Kanadzie, na tylnych szybach samochodów informuje się o cennych materiałach przewożonych w samochodzie. Agencja reklamowa FREE, odpowiedzialna za realizację, wykorzystała ten zwyczaj aby przekonać kierowców, że najcenniejsze w każdym pojeździe jest ludzkie życie.

Celem kampanii było przypomnienie odbiorcom, że konsekwencje wypadku drogowego dotyczą całej rodziny, a nie tylko głównego poszkodowanego. Skutki wypadków mogą być różne – więzienie, śmierć czy poważny uszczerbek na zdrowiu – nigdy jednak nie ograniczają się do jednej osoby.

Dzięki wykorzystaniu ikonicznych grafik, realizacje mają wydźwięk uniwersalny – każdy pod rysunkowe postaci może podstawić osoby, które zna. Dodatkowo odbiorca zachowuje dystans do ilustracji dzięki czemu bardziej skupia się na sensie przekazu. Najważniejsze nie jest już realistyczne pokazywanie obrażeń, które może odnieść ofiara wypadku. Najistotniejszy staje się fakt, że powodując wypadek, kierowca skazuje na cierpienie co najmniej kilka osób.
Adam Kolasa



Nazwa kampanii:
Impaired driving tears families apart
Czas:
2011.1.11
Nadawca:
Mothers Against Drunk Driving (MADD)
Media:
Billboardy, naklejki
Wykonawca:
FREE (Edmonton)
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Impaired driving tears families apart (Jazda pod wpływem rozdziela rodziny)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek