Zrozpaczone rodziny pojawiły się na tylnych szybach kanadyjskich samochodów. Wykonano je na rzecz kampanii „Impaired driving tears families apart” (Jazda pod wpływem rozdziela rodziny) na zlecenie organizacji Mothers Against Drunk Driving walczącej z kierowcami, którzy wsiadają za kierownicę pod wpływem alkoholu lub narkotyków. W Kanadzie, na tylnych szybach samochodów informuje się o cennych materiałach przewożonych w samochodzie. Agencja reklamowa FREE, odpowiedzialna za realizację, wykorzystała ten zwyczaj aby przekonać kierowców, że najcenniejsze w każdym pojeździe jest ludzkie życie.
Celem kampanii było przypomnienie odbiorcom, że konsekwencje wypadku drogowego dotyczą całej rodziny, a nie tylko głównego poszkodowanego. Skutki wypadków mogą być różne – więzienie, śmierć czy poważny uszczerbek na zdrowiu – nigdy jednak nie ograniczają się do jednej osoby.
Dzięki wykorzystaniu ikonicznych grafik, realizacje mają wydźwięk uniwersalny – każdy pod rysunkowe postaci może podstawić osoby, które zna. Dodatkowo odbiorca zachowuje dystans do ilustracji dzięki czemu bardziej skupia się na sensie przekazu. Najważniejsze nie jest już realistyczne pokazywanie obrażeń, które może odnieść ofiara wypadku. Najistotniejszy staje się fakt, że powodując wypadek, kierowca skazuje na cierpienie co najmniej kilka osób.
Adam Kolasa
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik