logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię
29.10.2018
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię



Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię – to hasło kolejnej, trzyletniej kampanii, promującej profilaktykę raka jelita grubego, realizowanej przez spółkę Copernicus Podmiot Leczniczy.  W ramach inicjatywy przewidziano kampanię edukacyjną mediach, stronę internetową oraz bezpłatne badania kolonoskopii dla mieszkańców województwa pomorskiego. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Głównym celem projektu profilaktyki raka jelita grubego jest zmniejszenie zachorowalności
i umieralności mieszkańców województwa pomorskiego na ten typ nowotworu, przełamanie bariery wstydu oraz zwiększenie świadomości odnośnie wysokiej skuteczności i potrzeby wykonywania badań. Rak jelita grubego i odbytu jest trzecim najczęściej występującym na świecie nowotworem u mężczyzn (660 000 przypadków, 10%) i drugim u kobiet (570 000 przypadków, 9%). Prawie 60% zachorowań występuje w krajach rozwiniętych. W Polsce w 2015 roku na nowotwory raka jelita grubego zachorowało 18 457 osób (źródło: Krajowy Rejestr Nowotworów).

Każdy zdrowy człowiek po ukończeniu 50 roku życia powinien wykonać profilaktyczne badanie kolonoskopowe.Natomiast…

Opublikowany przez Kolonoskopia-pomorze Niedziela, 7 października 2018

– To nasza kolejna kampania społeczna, po projekcie dotyczącym raka szyjki macicy, promująca profilaktykę nowotworową – powiedział Dariusz Kostrzewa, prezes Zarządu Copernicus PL. – Naszym głównym celem jest nie tylko zwiększanie świadomości na temat profilaktyki i wysokiej skuteczności badań, ale przede wszystkim przełamanie wstydu i edukacja. Chcemy dotrzeć z tą wiedzą do jak największej grupy mieszkańców Pomorza – podkreślił Dariusz Kostrzewa.

Sonda

Mamy dla Was kolejny film, tym razem z sondą.Obejrzyjcie i posłuchajcie jak mieszkańcy Trójmiasta dbają o zdrowie :)Zapisz się na bezpłatne badania kolonoskopowe kolonoskopia-pomorze.pl lub zadzwoń na infolinię pod numer 58 727 01 30.#zróbkolonoskopię #rzeczywistośćzaskakuje #niedajsięzaskoczyć

Opublikowany przez Kolonoskopia-pomorze Środa, 9 maja 2018

Ponad 3 tysiące aktywnych zawodowo mieszkańców pomorza będzie mogło wykonać bezpłatne badania kolonoskopowe. Zaproszenie do badania obejmuje osoby:

  • 50-65 lat, którzy nie mają objawów raka jelita grubego, a także w ciągu ostatnich dziesięciu lat nie wykonywali badania kolonoskopowego,
  • 40-65 lat bez objawów raka jelita grubego, które miały w rodzinie krewnego pierwszego stopnia (rodzice, rodzeństwo, dzieci) z rakiem jelita grubego,
  • 25-65 lat pochodzące z rodziny z zespołem Lyncha.

Szczegółowe informacje o programie oraz materiały edukacyjne prezentowane są na powstałej stronie kampanii www.kolonoskopia-pomorze.pl

Rak jelita grubego rozwija się bardzo długo i również bardzo długo nie daje żadnych objawów, czasem pojawiają się niespecyficzne bóle brzucha lub wzdęcia oraz zmiana rytmu wypróżnień. Może także pojawić się chudnięcie, brak apetytu, a nawet gorączka.

Pamiętajcie, że na samym początku rak jelita grubego nie daje żadnych objawów.Usunięcie polipów jelita grubego, które…

Opublikowany przez Kolonoskopia-pomorze Środa, 5 września 2018

Akcja organizowana jest przez spółkę COPERNICUS Podmiot Leczniczy, w ramach projektu „Profilaktyka raka jelita grubego  szansą na wydłużenie aktywności zawodowej mieszkańców województwa pomorskiego”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Przy tworzeniu kreacji, do współpracy została zaproszona trójmiejska rysowniczka, Agnieszkę Szczepaniak, pracującą pod pseudonimem PaplaLAla. W ramach 3-letniej kampanii powstanie seria rysunków satyrycznych, które będą w lekki i humorystyczny sposób uświadamiać mieszkańców o potrzebie wykonania badań kolonoskopowych oraz niwelować barierę wstydu dotyczącą kolonoskopii.

Opublikowany przez paplaLala Czwartek, 26 kwietnia 2018

Szczegółowe informacje o aktualnych działaniach organizatorów znajdują się TUTAJ 

 

promocja zdrowia Profilaktyka - zdrowie i uzależnienia kolonoskopia COPERNICUS Podmiot Leczniczy PaplaLAla Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek