logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  05.12.2007

RWE Stoen uświadamia o energii



Świadoma Energia RWE Stoen to długofalowa kampania społeczna, której celem jest edukacja w zakresie racjonalnego korzystania z energii elektrycznej i promowanie idei oszczędności energii. Poprzez kontrolę codziennych zachowań i zwracanie uwagi na energooszczędne właściwości sprzętów gospodarstwa domowego można skutecznie i długofalowo zmniejszyć zużycie oraz ograniczyć koszty energii elektrycznej. Poprzez realizację programu, RWE Stoen chce przyczynić się do uświadomienia opinii społecznej zalet, towarzyszących świadomemu użytkowaniu energii.

Program powstał w odpowiedzi na oczekiwania klientów RWE Stoen. Ważnymi przesłankami był też niski poziom wiedzy Polaków na temat możliwości bardziej racjonalnego korzystania z energii elektrycznej i gotowość do edukacji w tym zakresie oraz działania Grupy RWE wspierające europejską politykę poszanowania energii.

Badania, zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie RWE Stoen wykazały, że 82% Polaków byłaby skłonna oszczędzać energię elektryczną z powodów finansowych. Nie jesteśmy świadomi, że urządzenia wyłączone pilotem, a pozostające w trybie stand-by wciąż pobierają energię. Aż 25%badanych rzadko wyłącza telewizor lub komputer, całkowicie – z funkcji stand-by, a 22% nie robi tego nigdy. Jedno takie urządzenie generuje dodatkowe koszty rzędu 30 zł rocznie. W przeciętnym gospodarstwie domowym pracuje 10 takich urządzeń, co może kosztować nawet 300 złotych rocznie.

Od 3 grudnia 2007 roku program promują ogłoszenia w prasie i internecie oraz spoty radiowe. Reklamy zachęcają do zapoznania się z informacjami na temat zużycia energii oraz skorzystania z porad zawartych w „Przewodniku domowym RWE Stoen”.

Layouty wykorzystywane w kampanii pojawiają się w trzech wersjach: rysunkom towarzyszą hasła, uświadamiające ile energii jest zużywanej niepotrzebnie: „Ładowarka ciągle w gniazdku – 84% wyładowanej energii”, „Niepotrzebnie otwarta lodówka – 15% stopniałej energii”, „Gotowanie bez pokrywki – 30% wyparowanej energii”. Autorem koncepcji kreatywnej programu jest San Markos – Republika Dobrej Marki, za zakup mediów odpowiada Equinox.

Od 1 października 2007 roku, w Centrach Obsługi Klienta oraz na stronie internetowej www.swiadomaenergia.pl dostępny jest „Przewodnik domowy RWE Stoen”, w którym znajdują się informacje na temat zużycia energii przez poszczególne urządzenia oraz praktyczne porady, dotyczące sposobów na zmniejszenie zużycia energii w gospodarstwie domowym. „Przewodnik domowy” wydamy przez firmę.

Partnerem merytorycznym programu jest Krajowa Agencja Poszanowania Energii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek