logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > RWE Stoen uświadamia o energii
05.12.2007
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

RWE Stoen uświadamia o energii



Świadoma Energia RWE Stoen to długofalowa kampania społeczna, której celem jest edukacja w zakresie racjonalnego korzystania z energii elektrycznej i promowanie idei oszczędności energii. Poprzez kontrolę codziennych zachowań i zwracanie uwagi na energooszczędne właściwości sprzętów gospodarstwa domowego można skutecznie i długofalowo zmniejszyć zużycie oraz ograniczyć koszty energii elektrycznej. Poprzez realizację programu, RWE Stoen chce przyczynić się do uświadomienia opinii społecznej zalet, towarzyszących świadomemu użytkowaniu energii.

Program powstał w odpowiedzi na oczekiwania klientów RWE Stoen. Ważnymi przesłankami był też niski poziom wiedzy Polaków na temat możliwości bardziej racjonalnego korzystania z energii elektrycznej i gotowość do edukacji w tym zakresie oraz działania Grupy RWE wspierające europejską politykę poszanowania energii.

Badania, zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie RWE Stoen wykazały, że 82% Polaków byłaby skłonna oszczędzać energię elektryczną z powodów finansowych. Nie jesteśmy świadomi, że urządzenia wyłączone pilotem, a pozostające w trybie stand-by wciąż pobierają energię. Aż 25%badanych rzadko wyłącza telewizor lub komputer, całkowicie – z funkcji stand-by, a 22% nie robi tego nigdy. Jedno takie urządzenie generuje dodatkowe koszty rzędu 30 zł rocznie. W przeciętnym gospodarstwie domowym pracuje 10 takich urządzeń, co może kosztować nawet 300 złotych rocznie.

Od 3 grudnia 2007 roku program promują ogłoszenia w prasie i internecie oraz spoty radiowe. Reklamy zachęcają do zapoznania się z informacjami na temat zużycia energii oraz skorzystania z porad zawartych w „Przewodniku domowym RWE Stoen”.

Layouty wykorzystywane w kampanii pojawiają się w trzech wersjach: rysunkom towarzyszą hasła, uświadamiające ile energii jest zużywanej niepotrzebnie: „Ładowarka ciągle w gniazdku – 84% wyładowanej energii”, „Niepotrzebnie otwarta lodówka – 15% stopniałej energii”, „Gotowanie bez pokrywki – 30% wyparowanej energii”. Autorem koncepcji kreatywnej programu jest San Markos – Republika Dobrej Marki, za zakup mediów odpowiada Equinox.

Od 1 października 2007 roku, w Centrach Obsługi Klienta oraz na stronie internetowej www.swiadomaenergia.pl dostępny jest „Przewodnik domowy RWE Stoen”, w którym znajdują się informacje na temat zużycia energii przez poszczególne urządzenia oraz praktyczne porady, dotyczące sposobów na zmniejszenie zużycia energii w gospodarstwie domowym. „Przewodnik domowy” wydamy przez firmę.

Partnerem merytorycznym programu jest Krajowa Agencja Poszanowania Energii.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek