logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  04.11.2010

Rubiny do podziału



Czy oddawanie krwi szkodzi dawcy? Czy za oddanie krwi dostaje się pieniądze? Czy krew można wyprodukować? Czy może jej zabraknąć? Czy można ją oddać w szpitalu lub w przychodni? Odpowiedzi na wymienione pytania dostarcza aktualnie trwająca kampania "Twoja krew – Moje życie".

Wątpliwości co do pochodzenia krwi rozwiewa hasło akcji „Podziel się, bo krwi nie da się wyprodukować”. Z takim apelem do polskiej opinii publicznej zwracają się Ministerstwo Zdrowia i Narodowe Centrum Krwi. Kampania obu instytucji jest częścią programu "Zapewnienie samowystarczalności Rzeczpospolitej Polskiej w zakresie krwi, jej składników i produktów krwiopodobnych" ogłoszonego w czerwcu 2009 roku przez Ministerstwo Zdrowia, a mającego trwać do 2014 roku. Do osiągnięcia samowystarczalności w krew i jej składniki zobowiązuje Polskę także status członka Unii Europejskiej.

W spocie reklamowym pokazano jak młodzi ludzie oddają krew w specjalnie dostosowanym do tego autobusie (element promocji krwiobusów, które nie zawsze budzą zaufanie). Jednocześnie nadawcy w animowanej, bajkowej formie obrazują co dzieje się w organizmie dawców (konwencja ta może kojarzyć się z cyklem „Było sobie życie” nadawanym w telewizji polskiej od 1988 roku). Wyraźnie wskazano, że organizm człowieka wytwarza krwinkę po krwince (symbolem kropli krwi w kampanii jest rubin), one zaś trafiają do krwiobiegu. Skoro zaś krew wytwarzana jest tylko w ten sposób ważne jest to, aby istniała stała liczba jej dawców. Ten drogocenny płyn nabiera szczególnej wartości w okresie wakacyjnym. W niektórych regionach Polski notuje się jego niedobory.

Większa liczba dawców krwi (a wśród nich tzw. uniwersalnych dawców) to również szansa na zdrowie dla osób, które posiadają rzadką grupę RH-.

W kampanii za cel postawiono sobie również przełamanie negatywnego nastawienia do honorowego krwiodawstwa. Z diagnoz Instytutu Badań Opinii i Rynku „Pentor” wynika, że ponad 60 procent Polaków nigdy nie oddawało krwi. Często spowodowane jest to błędnym przekonaniem, że proces ten uzależnia czy powoduje omdlenia.

Strona kampanii: www.twojakrew.pl
D. Sokołowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek