Zdobywca Srebrnego Lwa na festiwalu reklamy Cannes Lions 2007 w kategorii outdoor. Niestandardowa i pomysłowa kampania zrealizowana na zlecenie filipińskiego oddziału WWF.
Od 29 listopada do 5 grudnia 2006 roku w największych kinach Filipin zbierano podpisy pod petycją skierowaną do organizatorów kongresu „Renewable Energy Bill”. Nietypowy charakter kampanii polegał na tym, że uczestnicy akcji podpisywali się na petycji, która była jednocześnie plakatem. Natomiast długopis, którym dokonywano wpisów był wypełniony czerwonym tuszem, a kształtem praktycznie nie różnił się od termometru. W miarę czasu i zwiększającej się liczby podpisów na petycji ilość tuszu w długopisie zmniejszała się, co w metaforyczny sposób symbolizowało obniżanie się temperatury i słupka rtęci w termometrze. Celem kampanii było zwrócenie uwagi mieszkańców Filipin na problem globalnego ocieplenia, który dotyczy również ich kraju.
Dobrym rozwiązaniem w kontekście całej kampanii okazał się również wybór miejsca przeprowadzenia akcji oraz dobór grupy docelowej. Osoby, które na Filipinach uczęszczają do kin, to z reguły osoby bardziej zamożne i lepiej wykształcone od ogółu społeczeństwa, zazwyczaj mają większą świadomość problemów związanych ze zmianami klimatu.
B. Piekło
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem