logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Nowa Zelandia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  09.03.2016

Rozważania o frytkach i rozlany koktail

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Długie, abstrakcyjne rozmyślania o właśnie jedzonych frytkach i sposobach walki z komarami, a na koniec oblanie się napojem w wyniku roztargnienia – mogłoby to być zabawne, gdyby nie fakt, że dzieje się za kierownicą. 

Kampania "Thoughts" ("Myśli") została zrealizowana dla New Zealand Transport Agency, działającej na rzecz polepszenia i usprawnienia na wielu polach tamtejszego transportu. Akcja rozpoczęta została w lutym 2016. Do tej pory można obejrzeć 3 różne wersje tego samego spotu: jedną bez lektora oraz dwie pozostałe, w których lektorami są znani nowozelandzcy komicy i aktorzy – Josh Thomson oraz Cori Gonzales Marcuer. Kampania jest rozłożona w czasie i by budziła zainteresowanie przez cały ten czas , jej twórcy zaangażowali w nią inne publiczne osoby, z których każda nagra swoje "Myśli".

A tytułowe myśli są właśnie tym, co nie pozwala bohaterowi spotu skupić się podczas prowadzenia samochodu. Jest on pod wpływem narkotyków i dlatego nie jest w stanie skoncentrować się na drodze i doprowadza do wypadku. Spot nie jest brutalny, w wyniku stłuczki jej uczestnicy zostają "jedynie" zabawnie opryskani truskawkowym napojem, ale ich wyraz twarzy wskazuje, że zdają sobie sprawę z tego, że mogło to się skończyć dużo gorzej.

Przekaz tej kampanii nie jest ostry ani oskarżycielski, bardziej ma za zadanie pobudzić świadomość i skłonić do refleksji. Jej nadawcy zwracają uwagę, że o ile prowadzenie po alkoholu od dawna wszystkim kojarzy się źle, o tyle bardzo wielu ludzi nie widzi nic złego w prowadzaniu auta pod wpływem marihuany i robi to, nie myśląc, że robi coś niebezpiecznego dla siebie i innych. Spot skierowany jest głównie do młodych użytkowników tego właśnie narkotyku. Twórcy nie posługują się brutalnymi formami wyrazu a spot momentami może nawet śmieszyć właśnie po to, żeby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zasiać niepokój i wątpliwość w kierowcach, którym zdarza się jeździć po paleniu i którzy mogą się utożsamić z jego bohaterami. Docelowo nadawcy chcą  zmienić nawyki drogowe, a nie straszyć. Podstawową informacją, którą niesie spot jest to, że choć z pozoru kierowca pod wpływem marihuany jedzie i zachowuje się w granicach normy, to jego reakcje są poważnie opóźnione. "

W bezpiecznym systemie nikt nie załuguje na to, żeby zginąc bądź zostać poważnie rannym poniważ popełnił błąd. Aby stworzyć taki system , trzeba mieć świadomość, że ludzie są podatni na pokusy oraz, że wszyscy popełniamy błędy – komentuje NZTA na swojej stronie internetowej.

Milena Molęda


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Thoughts
Czas:
2016.2.26
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Nowa Zelandia
Nadawca:
New Zealand Transport Agency
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Clemenger BBDO (Wellington)
Adresaci:
Osoby młode, palący marihuanę, kierowcy
Hasło kampani:
Hard to stay focused? Drive straight (Trudno się skupić? Jedź bez używek)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek