Rozwagi ponętny głos
Problem AIDS był już obiektem wielu kampanii, nigdy chyba jednak nie udało się tak precyzyjnie skierować przekazu do jego grupy docelowej. Aidshilfe Düsseldorf swoją kampanię wycelowała niczym naprowadzaną rakietę, wprost w serce osób zagrożonych zakażeniem wirusem HIV.
Wszystkie numery telefonów do agencji towarzyskich, prostytutek i innych usługodawców świadczących usługi seksualne, zamieszczone w lokalnej prasie zostały przekierowane pod jeden numer. A zatem każdy kto chciał umówić się na 'numerek’ był łączony z 'bezpiecznym sekstelefonem’, gdzie miękki, seksowny kobiecy głos obiecywał szybką rozkosz, a dodatkowo mały bonus w postaci AIDS. "Be clever use condoms" ("Bądź mądry używaj prezerwatyw") podsumowywała swoją wypowiedź ponętnym głosem kobieta.
Wprowadzenie kampanii wiąże się z rekordowym wzrostem zachorowań na AIDS na terenie Niemiec, a także i całej Europy zachodniej. W latach 2001-2008 w Niemczech odnotowano 100% wzrost liczby zakażeń wirusem HIV (ok. 3000 osób). Epidemia AIDS wcale się nie poddaje, a jej siły dodatkowo wzrosły po roku 2000 kiedy to do Europy „powróciły” inne choroby przenoszone drogą płciową takie jak kiła, rzeżączka, opryszczka, itp. Podnoszą one dodatkowo ryzyko związane z przeniesieniem wirusa HIV drogą płciową. Dodatkowym bodźcem dla pandemii jest fakt zmęczenia koniecznością profilaktyki, co objawia się w m.in. poprzez spadek liczny osób regularnie stosujących prezerwatywy.
A.Dudkowski
zobacz także
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki