logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  02.12.2007

Różnorodność to prawdziwe bogactwo



Stowarzyszenie na Rzecz Integracji i Ochrony Cudzoziemców PROXENIA w ramach Projektu Altercamp „Pomoc w społecznej i zawodowej integracji osób ubiegających się nadanie statusu uchodźcy”, rozpoczęło w pierwszym tygodniu grudnia kampanię społeczną pod hasłem Polska jest Różnorodna.

Istotą kampanii jest zwrócenie uwagi na problem odmienności rasowej, a głównie na wartości wynikające z czerpania wzajemnych korzyści z kultur różnych narodów. Argumentem wykorzystanym w kampanii reklamowej jest wzmacnianie Polaków w ich dobrych cechach, znanych z historii Polski, wobec społeczeństw migrujących.

Kampania reklamowa jest realizowana w największych miastach w Polsce – Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Szczecinie, Wrocławiu, Lublinie, Trójmieście, Łodzi, Białymstoku – czyli wszędzie tam gdzie są duże skupiska cudzoziemców – imigrantów i uchodźców. Plakaty można obejrzeć w środkach komunikacji miejskiej.

Polska jest miejscem, do którego od lat przybywają cudzoziemcy z różnych stron świata. Od 1991 roku, kiedy Polska ratyfikowała Konwencję Genewską z 1956r. cudzoziemcy mogą ubiegać się o status uchodźcy. Cudzoziemcy składając wnioski o nadanie statusu uchodźcy, najczęściej deklarują, że w kraju pochodzenia są prześladowani z powodu swoich przekonań politycznych, religii, rasy. Jednak ponad 70% tych cudzoziemców to ludność cywilna z krajów objętych konfliktami wewnętrznymi, których nie obejmuje Konwencja Genewska. Korzystają oni z ochrony w postaci zgody na pobyt tolerowany w naszym kraju.

Rząd polski deklaruje gotowość na przyjęcie większej liczby imigrantów i rozpatrzenia wniosków. O ile rząd polski zobowiązany jest do przyznania im praw wynikających z Konstytucji i międzynarodowych konwencji, o tyle większość Polaków najchętniej przyznałaby tylko część tych praw.

Od 21 grudnia 2007 roku polskie granice stały się granicami Unii Europejskiej. Eksperci ds. Migracji i Uchodźców podkreślają jednak, iż największym problemem dla uchodźców są trudności z integracją w polskim społeczeństwie.

Z przeprowadzonych badań przez TNS OBOP wynika, że 17% mieszkańców Polski zgadza się na publiczną pomoc w znalezieniu pracy uchodźcom, 8% na przyznawanie im polskiego obywatelstwa, a na zapewnienie mieszkania tylko 4%. Wielu badanych nie ma zdania.

Źródeł akceptacji uchodźców w Polsce należy poszukiwać w dość powszechnym przekonaniu (ponad 70% opinii publicznej), iż Polacy mając w swej niedawnej historii doświadczenia ucieczki przed prześladowaniami lub szukania domu w innym kraju, powinni akceptować los imigrantów. Spłacamy więc historyczny dług – niegdyś byliśmy przyjmowani na Zachodzie, dziś staliśmy się Zachodem dla wielu obywateli, głównie ze Wschodu.

Obawy niezmiennie budzi kwestia konkurencji uchodźców o miejsca pracy oraz o to, iż uchodźcy staną się bezrobotnymi żyjącymi na koszt Polski. Niemal połowa Polaków traktuje obecność uchodźców jako źródło przyszłych konfliktów etnicznych oraz rasowych. Tolerancja bez akceptacji uczestnictwa uchodźców w życiu codziennym Polaków stanowi obecnie największy problem dla samych uchodźców oraz organizacji im pomagających.

Szansą na zmianę postawy Polaków mogą być kampanie społeczne edukujące o wartościach wynikających z wielości i różnorodności kultur we współczesnym świecie, bez którego trudno mówić nie tylko o rozwoju nowoczesnych społeczeństw, ale również o rozwoju cywilizacji. Inicjator kampanii Polska jest różnorodna Stowarzyszenie PROXENIA nie jest przygotowany na prowadzenie dużych kampanii społecznych – jest to mała organizacja bazująca w dużej mierze na pracy wolontariuszy. Realizacja kampanii edukacyjnych w tym zakresie wymaga strategicznego podejścia i kadry. Niewątpliwie stworzenie grupy ekspertów i integracja środowiska zajmującego się uchodźcami jest niezwykle istotna dla interesu samych "beneficjentów”.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Polska jest różnorodna
Czas:
2007.12.1 - 2008.1.31
Tematy:
Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Stowarzyszenie na Rzecz Integracji i Ochrony Cudzoziemców PROXENIA
Media:
Plakaty, prasa
Wykonawca:
Fabryka Komunikacji Społecznej
Adresaci:
Polacy z dużych miast
Hasło kampani:
Polska jest różnorodna





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek