logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  15.12.2015

Rozmawianie z nieznajomymi grozi poznaniem



Jesienią w Warszawie powstały dwa nowe wielkoformatowe murale Loesje. Można je oglądać na Targówku i Pradze Północ. Hasło „Nie rozmawiaj z nieznajomymi / bo jeszcze kogoś poznasz” znajduje się przy ul. Gościeradowskiej 9, od strony ul. Olgierda; hasło „Prz szłość” przy ul. Jadowskiej 7, od strony ul. Wołomińskiej.

Utrzymane w minimalistycznej czarno-białej stylistyce przypominają plakaty Loesje. Podobnie jak w przypadku plakatów, estetyka murali Loesje ma podkreślać że ich najważniejszą wartością jest tekst i jego przesłanie, a nie atrakcyjna kolorystycznie forma.

Dodatkowo, w postaci nieco mniejszych murali, dwa inne teksty Loesje pojawiły się także na Muranowie: „Zrób komuś dzień dobry” przy Al. Jana Pawła II 57, na ścianie gościnnej kawiarni Jaś & Małgosia; „Zderzenie z kulturą / nie przepraszaj / wpadaj częściej” przy ul. Smoczej 18, zrealizowany w ramach współpracy Loesje z Muzeum POLIN.

Pierwszy mural, z hasłem „Im dłużej czekasz na przyszłość / tym będzie krótsza” Loesje zrealizowała w 2011 roku na Pradze na ulicy Stalowej 38. Cztery kolejne realizacje powstały w 2013 roku na Pradze Południe. Wśród nich jest tekst „Z punktu widzenia Drogi Mlecznej / wszyscy jesteśmy ze wsi” zlokalizowany przy Dworcu Wschodnim, na ścianie budynku przy ul. Lubelskiej 30/32.

Loesje, [czyt. Luszje] czyli po polsku Lusia, to nazwa ruchu i sieci grup działających w różnych krajach na rzecz wolności słowa i wyrażania własnych opinii, a także aktywizmu społecznego i kreatywności. Swoją nazwę zawdzięcza młodej Holenderce o imieniu Loesje. Idea ruchu powstała w 1983 roku w grupie kilku przyjaciół w Holandii, którzy chcieli podjąć dyskusję o ówczesnej sytuacji polityczno-społecznej w Holandii poprzez czarno-białe plakaty z krótkimi, zachęcającymi do refleksji hasłami o konstruktywnym przesłaniu.

Murale na Targówku i Pradze Północ powstały w ramach projektu „Miasto myśli”, który realizowany jest przez Fundację Sztuki Arteria, dzięki wsparciu finansowemu ze środków m.st. Warszawy oraz Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Ojczysty – dodaj do ulubionych 2015.

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek