Bob zamierza grać w pokera, a od tego jak zagra, zależy znacznie więcej niż stan jego konta. Główny bohater kieruje bowiem korporacją farmaceutyczną. "Meet Bob. Millions of lives depend on how he plays his cards ("Poznaj Boba. Miliony ludzkich istnień zależą od tego, jak rozegra karty") mówią twórcy kampanii "The Naked Truth" ("Naga prawda"), która ma uderzać w korporacje farmaceutyczne kolosalnie zawyżające ceny leków, tłumaczące to kosztami testów. Ma również pokazać, że duża część funduszy na tego typu test pochodzi z podatków osób, które często potem nie mogą sobie pozwolić na wykup lekarstwa.
Spot utrzymany jest w nieco gangsterskiej stylistyce, mającej oddać pokrętny charakter działalności firm farmaceutycznych, Bob z każdym ruchem odsłania swoje karty, które nie są dla niego korzystne i obnaża metaforyczną prawdę o sobie, poker jest bowiem rozbierany. A według tej kampanii prawda o korporacjach jest taka, że ze względu na chęć zysku ograniczają ludziom dostęp do leków ratujących ich zdrowie i życie.
Kampania została zrealizowana dla organizacji Médecins Sans Frontières (Lekarze bez granic), międzynarodowej organizacji pozarządowej udzielającej pomocy medycznej potrzebującym w ponad 80 krajach świata.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy