Bob zamierza grać w pokera, a od tego jak zagra, zależy znacznie więcej niż stan jego konta. Główny bohater kieruje bowiem korporacją farmaceutyczną. "Meet Bob. Millions of lives depend on how he plays his cards ("Poznaj Boba. Miliony ludzkich istnień zależą od tego, jak rozegra karty") mówią twórcy kampanii "The Naked Truth" ("Naga prawda"), która ma uderzać w korporacje farmaceutyczne kolosalnie zawyżające ceny leków, tłumaczące to kosztami testów. Ma również pokazać, że duża część funduszy na tego typu test pochodzi z podatków osób, które często potem nie mogą sobie pozwolić na wykup lekarstwa.
Spot utrzymany jest w nieco gangsterskiej stylistyce, mającej oddać pokrętny charakter działalności firm farmaceutycznych, Bob z każdym ruchem odsłania swoje karty, które nie są dla niego korzystne i obnaża metaforyczną prawdę o sobie, poker jest bowiem rozbierany. A według tej kampanii prawda o korporacjach jest taka, że ze względu na chęć zysku ograniczają ludziom dostęp do leków ratujących ich zdrowie i życie.
Kampania została zrealizowana dla organizacji Médecins Sans Frontières (Lekarze bez granic), międzynarodowej organizacji pozarządowej udzielającej pomocy medycznej potrzebującym w ponad 80 krajach świata.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”