logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Równouprawnienie płci, zatrudnienie młodych
05.02.2015
Tematy: Wydarzenia

Równouprawnienie płci, zatrudnienie młodych



Projekt Karta Różnorodności ma wspomóc pracodawców w tworzeniu i zarządzaniu zespołem składającym się z różnorodnych pracowników. Jego skuteczność pokazują badania „Overview of Diversity Management implementation and impact amongst Diversity Charter signatories in the European Union (2014)”, których wyniki opublikowano w końcówce ubiegłego roku.

Badanie pokazuje opinie 1826 podmiotów, stanowiących 26% spośród ponad 7100 firm, organizacji pozarządowych i instytucji, będących sygnatariuszami 11 europejskich Kart Różnorodności. Podmioty te zatrudniają w sumie ponad 13,6 mln pracowników. W Polsce na pytania odpowiedziało 84%  spośród 99 firm, które we wrześniu ubiegłego roku były sygnatariuszami dokumentu. Badanie wskazuje, że sygnatariusze Karty Różnorodności dostrzegają jej pozytywny wpływ na rozwój procesu zarządzania zasobami ludzkimi – tak twierdzi w Polsce 95% ankietowanych, podobnie uznają firmy w całej Europie. W Polsce został on uznany za średni i oceniony na 3.13 w pięciostopniowej skali.

69% polskich sygnatariuszy Karty Różnorodności za swój priorytet w procesie zarządzania różnorodnością w miejscu pracy uznaje równouprawnienie kobiet i mężczyzn, 54% – zatrudnienie i aktywizację osób młodych, 47% – wykorzystanie potencjału najstarszych pracowników, a 44% – osób z niepełnosprawnościami. Wyzwania związane z zarządzaniem osobami o różnym pochodzeniu etnicznym, osobami nieheteroseksualnymi i osobami transpłciowymi są traktowane jako priorytetowe przez mniejszą liczbę przedsiębiorstw, organizacji i instytucji, które podpisały dokument.

Badanie pokazuje, że przedsiębiorstwa dostrzegają liczne korzyści płynące z zarządzania różnorodnością. W tym momencie najważniejsze są niewątpliwie kwestie wizerunkowe, synergia z realizowaną na co dzień strategią CSR, a także wpływ zarządzania różnorodnością na większe zrozumienie i akceptację w ramach zespołów, co łączy się bezpośrednio z kreatywnością. Dla nas, koordynatorów Karty Różnorodności, ważne są także małe sukcesy sygnatariuszy dokumentu – takie jak przeszkolenie pracowników małej firmy ze sposobów redukcji stereotypów czy zatrudnienie osób w wieku przedemerytalnym i wykorzystanie ich doświadczenia. – mówi Ewa Leśnowolska z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, menedżerka Karty Różnorodności w Polsce.

Jak pokazuje badanie, 88% sygnatariuszy widzi wpływ zarządzania różnorodnością na całą kulturę organizacyjną, 81% włączyło tę tematykę do swojej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. W 66% przedsiębiorstw, organizacji i instytucji udało się zaangażować w ten proces interesariuszy wewnętrznych. Firmy podjęły także między innymi działania mające poprawić równowagę między życiem prywatnym i zawodowym swoich pracowników oraz wdrożyły narządzania pozwalające lepiej zarządzać procami HR.

Karta Różnorodności jest obecna w Polsce od 3 lat i skupia ponad 100 pracodawców (pełna lista sygnatariuszy). Badanie w języku angielskim dostępne jest na stronie internetowej Komisji Europejskiej. Badanie w języku polskim będzie dostępne 13 lutego na stronie kartaroznorodnosci.pl.

Karta Różnorodności to międzynarodowa inicjatywa, realizowana w takich krajach Unii Europejskiej jak: Polska, Francja, Hiszpania, Włochy, Austria, Niemcy, Szwecja, Belgia, Irlandia, Finlandia, Estonia, Luksemburg oraz Czechy; promowana przez Komisję Europejską. Karta jest pisemną deklaracją, podpisywaną przez organizacje, firmy i instytucje, które zobowiązują się do wprowadzenia zakazu dyskryminacji w miejscu pracy i podejmowania działań na rzecz tworzenia i promocji różnorodności oraz wyrażają gotowość do zaangażowania wszystkich osób zatrudnionych oraz partnerów biznesowych i społecznych w te działania. Koordynatorem polskiej Karty Różnorodności jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek