logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  05.02.2015

Równouprawnienie płci, zatrudnienie młodych



Projekt Karta Różnorodności ma wspomóc pracodawców w tworzeniu i zarządzaniu zespołem składającym się z różnorodnych pracowników. Jego skuteczność pokazują badania „Overview of Diversity Management implementation and impact amongst Diversity Charter signatories in the European Union (2014)”, których wyniki opublikowano w końcówce ubiegłego roku.

Badanie pokazuje opinie 1826 podmiotów, stanowiących 26% spośród ponad 7100 firm, organizacji pozarządowych i instytucji, będących sygnatariuszami 11 europejskich Kart Różnorodności. Podmioty te zatrudniają w sumie ponad 13,6 mln pracowników. W Polsce na pytania odpowiedziało 84%  spośród 99 firm, które we wrześniu ubiegłego roku były sygnatariuszami dokumentu. Badanie wskazuje, że sygnatariusze Karty Różnorodności dostrzegają jej pozytywny wpływ na rozwój procesu zarządzania zasobami ludzkimi – tak twierdzi w Polsce 95% ankietowanych, podobnie uznają firmy w całej Europie. W Polsce został on uznany za średni i oceniony na 3.13 w pięciostopniowej skali.

69% polskich sygnatariuszy Karty Różnorodności za swój priorytet w procesie zarządzania różnorodnością w miejscu pracy uznaje równouprawnienie kobiet i mężczyzn, 54% – zatrudnienie i aktywizację osób młodych, 47% – wykorzystanie potencjału najstarszych pracowników, a 44% – osób z niepełnosprawnościami. Wyzwania związane z zarządzaniem osobami o różnym pochodzeniu etnicznym, osobami nieheteroseksualnymi i osobami transpłciowymi są traktowane jako priorytetowe przez mniejszą liczbę przedsiębiorstw, organizacji i instytucji, które podpisały dokument.

Badanie pokazuje, że przedsiębiorstwa dostrzegają liczne korzyści płynące z zarządzania różnorodnością. W tym momencie najważniejsze są niewątpliwie kwestie wizerunkowe, synergia z realizowaną na co dzień strategią CSR, a także wpływ zarządzania różnorodnością na większe zrozumienie i akceptację w ramach zespołów, co łączy się bezpośrednio z kreatywnością. Dla nas, koordynatorów Karty Różnorodności, ważne są także małe sukcesy sygnatariuszy dokumentu – takie jak przeszkolenie pracowników małej firmy ze sposobów redukcji stereotypów czy zatrudnienie osób w wieku przedemerytalnym i wykorzystanie ich doświadczenia. – mówi Ewa Leśnowolska z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, menedżerka Karty Różnorodności w Polsce.

Jak pokazuje badanie, 88% sygnatariuszy widzi wpływ zarządzania różnorodnością na całą kulturę organizacyjną, 81% włączyło tę tematykę do swojej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. W 66% przedsiębiorstw, organizacji i instytucji udało się zaangażować w ten proces interesariuszy wewnętrznych. Firmy podjęły także między innymi działania mające poprawić równowagę między życiem prywatnym i zawodowym swoich pracowników oraz wdrożyły narządzania pozwalające lepiej zarządzać procami HR.

Karta Różnorodności jest obecna w Polsce od 3 lat i skupia ponad 100 pracodawców (pełna lista sygnatariuszy). Badanie w języku angielskim dostępne jest na stronie internetowej Komisji Europejskiej. Badanie w języku polskim będzie dostępne 13 lutego na stronie kartaroznorodnosci.pl.

Karta Różnorodności to międzynarodowa inicjatywa, realizowana w takich krajach Unii Europejskiej jak: Polska, Francja, Hiszpania, Włochy, Austria, Niemcy, Szwecja, Belgia, Irlandia, Finlandia, Estonia, Luksemburg oraz Czechy; promowana przez Komisję Europejską. Karta jest pisemną deklaracją, podpisywaną przez organizacje, firmy i instytucje, które zobowiązują się do wprowadzenia zakazu dyskryminacji w miejscu pracy i podejmowania działań na rzecz tworzenia i promocji różnorodności oraz wyrażają gotowość do zaangażowania wszystkich osób zatrudnionych oraz partnerów biznesowych i społecznych w te działania. Koordynatorem polskiej Karty Różnorodności jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek