logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  17.04.2013

Rowerzyści nie widzą przeszkód



„Nie widząc przeszkód, jeżdżę na rowerze” to akcja społeczna polegająca na organizowaniu tandemowych wypraw osób mających zaburzenie funkcjonowania wzroku i słuchu. Jej celem jest przełamywanie społecznych barier, szerzenie wiedzy na temat głuchoślepoty i alternatywnych form komunikacji. Projekt realizowany jest od kwietnia do grudnia 2013 roku przez Stowarzyszenie Travelling Inspiration i Towarzystwo Pomocy Głuchoniewidomym na terenie Polski, Europy i Ameryki Południowej. Na serwisie www.traseo.pl, który patronuje akcji, można będzie śledzić szlaki uczestników, oglądać zdjęcia i poczytać o turystyce osób głuchoniewidomych. W ramach akcji odbędą się trzy projekty: 80 Rowerów dookoła Polski, 80 Rowerów dookoła Europy i Tandemowe Zdobywanie Ameryki Południowej. Pierwszy rajd rusza 20 kwietnia z Krakowa do Rzeszowa.

Osoby głuchoniewidome charakteryzują się jednoczesnym zaburzeniem funkcjonowania zmysłu wzroku i słuchu, w takim stopniu, że uniemożliwia lub utrudnia to komunikację, samodzielne poruszanie się oraz zdobywanie informacji. Do pełnego funkcjonowania w społeczeństwie potrzebują one pomocy osób wspierających – przewodników. Jak twierdzą organizatorzy, rynek ofert sportowo-turystycznych jest praktycznie niedostępny dla osób głuchoniewidomych, a akcja ma to zmienić.

Inicjatorem pomysłu aktywizacji osób niepełnosprawnych przez jazdę na rowerze był Michał Majchrzak, niepełnosprawny z postępującą utratą wzroku i słuchu, który wraz ze swoją przewodniczką Natalią Kołodziej postanowił spełnić swoje marzenia. Sześć lat temu Michał odbył dwie wyprawy rowerowe, jeszcze na tradycyjnych rowerach, w austriackich Alpach i we włoskich Apeninach – od tego czasu jego wzrok bardzo się pogorszył. Wraz z przewodniczką i Marcinem Koziołem, organizatorem akcji „W 80 rowerów dookoła Europy” zdecydowali o organizacji rajdów dla głuchoniewidomych.

Projekt 80 Rowerów Dookoła Polski skierowany jest do każdego rowerzysty. Założeniem jest objechanie Polski w 12 etapach dwu lub czterodniowych. I etap startuje 20 kwietnia 2013 roku z Krakowa i kończy się 21 kwietnia w Rzeszowie. Całe przedsięwzięcie zajmie 6 miesięcy. Ostatni etap odbędzie się 12 października 2013 roku, kiedy pokonany zostanie odcinek z Częstochowy do Krakowa. Wydarzeniem kończącym objazd Polski będzie impreza podsumowującą w dniu 26.10.2013. Podczas trwania projektu na każdym wyjeździe będzie możliwość zapoznania się z formami komunikacji, którymi posługują się osoby głuchoniewidome:
z językiem migowym i alfabetem Lorma.

Projekt 80 Rowerów Dookoła Europy (edycja I) Warszawa – Helsinki ma na celu zdobycie wszystkich europejskich stolic na rowerze. Jest również przygotowaniem do ostatniego elementu inicjatywy „Nie widząc przeszkód…”. Skierowany jest do osób, które mają doświadczenie w rowerowych podróżach, jak również do takich, które chcą spróbować swoich sił po raz pierwszy. Organizatorzy gwarantują podczas całości trwania tego etapu obecność samochodu zabezpieczającego. Trasę przemierzą także osoby głuchoniewidome, które będą jechać na tandemach. Wyprawa ruszy 14 sierpnia 2013 roku z Warszawy, a punktem docelowym są Helsinki. Po drodze uczestnicy przejadą również przez Wilno, Rygę i Tallin.

Ostatnią akcją w ramach projektu „Nie widząc przeszkód…” będzie w 2013 roku wyprawa tandemowa grupy 10-osobowej po Ameryce Południowej. Wśród uczestników ekspedycji będą 4 osoby głuchoniewidome mieszkające w różnych częściach Polski, 4 wspierających tłumaczy-przewodników oraz 2 logistyków strategicznych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i organizację podróży. III etap będzie liczył 14 dni.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek