W salonach T-mobile pojawiły się talerze z rosołem, a w sklepach Monnari zestawy z kotletem mielonym, ziemniakami i surówką. Akcja jest częścią kolejnej edycji kampanii "Zamień głodne dzieciństwo na Godne Dzieciństwo" prowadzonej przez Polski Czerwony Krzyż. Nadawcy kampanii chcą pokazać kontrast między potrzebami klientów a potrzebami niedożywionych dzieci i zachęcić tych pierwszych do wysłania smsa, z którego dochód wspiera działalność PCK. W akcji biorą udział także Villeroy&Boch, Body Shop i Tous.
Ponad pół miliona dzieci w Polsce jest głodnych lub niedożywionych. Jak wskazują dane Głównego Urzędu Statystycznego za rok 2011, dotyczące sytuacji materialnej Polaków, pogorszyła się sytuacja dochodowa gospodarstw domowych. Szczególnie dotkliwy dla rodzin był wysoki wzrost cen podstawowych usług i towarów konsumpcyjnych – zwłaszcza wzrost cen żywności, co sprawia, że coraz mniej rodziców jest w stanie zapewnić swym dzieciom ciepłe i bogate w wartości odżywcze posiłki.
Beneficjentami programu Godne Dzieciństwo są przede wszystkim dzieci w wieku od 7 do 18 lat, pochodzące z najbiedniejszych rejonów kraju, z rodzin zagrożonym wykluczeniem społecznym ze względu na brak funduszy na zaspokojenie podstawowych potrzeb, tj. jedzenie, higienę, czy edukację.
Kampania ruszyła 16 października, który został ogłoszony Światowym Dniem Walki z Głodem. Aby wspomóc działania PCK, należy wysłać SMS o treści POMOC pod numer 7364 (koszt wiadomości to 3,69 zł brutto).
Przez 11 lat Polski Czerwony Krzyż w ramach programu Godne Dzieciństwo sfinansował ponad 6 000 000 ciepłych posiłków, przekazał ponad 120 000 wyprawek szkolnych, zorganizował kolonie i obozy dla 33 000 dzieci i podarował ponad 250 000 paczek świątecznych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO