logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Rok współpracy SOS Wiosek Dziecięcych i Dr.Oetkera
09.10.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Rok współpracy SOS Wiosek Dziecięcych i Dr.Oetkera



Zakończył się pierwszy rok programu „Wspieramy rodziny SOS”. Jest on odpowiedzią na problem społeczny, jakim jest brak odpowiedniego przygotowania wychowanków opieki zastępczej do samodzielnego życia. Objęto nim 321 podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

W Polsce ok. 100.000 dzieci jest pozbawionych opieki rodzicielskiej, z czego zaledwie ok. 15.500 wychowuje się w niespokrewnionych rodzinach zastępczych. Większość z nich przebywa w instytucjonalnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Jednym z głównych problemów w pieczy zastępczej jest niedostateczne przygotowanie wychowanków do samodzielnego życia. Opuszczają oni placówki z syndromem wyuczonej bezradności, pobierając zasiłki trafiają z powrotem do systemu opieki społecznej czy wchodzą w kolizję z prawem.

Wychowawcy pełniący obowiązki rodziców w SOS Wioskach Dziecięcych zwracają uwagę na naukę praktycznych umiejętności: samodzielnego sprzątania, przygotowywania posiłków, prania czy robienia zakupów. Wyrabiają w dzieciach poczucie obowiązku i odpowiedzialności. Wychowankowie uczą się języków obcych, obsługi komputera, zdobywają prawo jazdy. Poprzez udział w kursach i szkoleniach mają możliwość uzyskania dodatkowych kwalifikacji i kompetencji ułatwiających poruszanie się na rynku pracy.

Program „Wspieramy Rodziny SOS” powołany został na mocy porozumienia zawartego przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce z firmą Dr.Oetker. Jego roczny budżet wynosi 400.000 PLN.

− Założeniem programu „Wspieramy Rodziny SOS” jest długofalowe wsparcie dzieci i młodzieży przebywającej pod opieką Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Już po pierwszym roku realizacji programu dzieci poprawiły wyniki w nauce oraz znalazły swoje pasje. Jednak istnieje drugi, głębszy aspekt naszych działań – prawidłowy rozwój emocjonalny oraz nauczenie umiejętności radzenia sobie w dorosłym życiu. Te wszystkie korzyści, będą w pełni widoczne dopiero za parę lat. Dlatego jesteśmy przekonani, że wspomagając Stowarzyszenie, tym samym inwestujemy w przyszłość dzieci, które dzięki takiej formie pomocy mają szansę na normalne życie. – komentuje Klaus Gröning, Prezes Zarządu Dr.Oetker Polska.

W Polsce firma Dr.Oetker wspiera Stowarzyszenie finansując wszelkiego rodzaju zajęcia edukacyjno – sportowe dla dzieci, a także różne formy pracy pedagogiczno – psychologicznej. Dodatkową formą wsparcia są produkty, paczki świąteczne oraz konkursy z nagrodami dla podopiecznych Wiosek, a także akcje promocyjno-informacyjne, polegające na zamieszczaniu logotypu czy dołączaniu ulotek Stowarzyszenia do opakowań swoich produktów.

STrona programu: www.wspieramyrodzinysos.org








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek