logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Rok od powodzi w Pakistanie
04.08.2011
Tematy: Wydarzenia

Rok od powodzi w Pakistanie



Mija rok od powodzi w Pakistanie, a ofiary klęski żywiołowej nadal muszą walczyć o normalne życie. Powódź w Pakistanie w 2010 roku dotknęła ponad 18 milionów osób. Wielu mieszkańców zalanych terenów do dziś walczy, by odbudować swoje życie. Połowa z nich to dzieci.

Z raportu opublikowanego przez UNICEF wynika, że wpływ powodzi będzie odczuwalny jeszcze przez wiele lat. Szczególnie pokrzywdzone są dzieci, które są najbardziej bezbronne w obliczu ogromu klęski żywiołowej. Poważnym problemem w Pakistanie jest chroniczne niedożywienie, niewłaściwe warunki sanitarne, niski odsetek dzieci uczęszczających do szkół. UNICEF alarmuje, że niezbędna jest dalsza pomoc i wsparcie dla dzieci oraz ich rodzin w Pakistanie.

Zeszłoroczna powódź, która pokryła 1/5 kraju, spowodowała straty szacowane na 10 mld USD. Miliony ludzi zostało zmuszonych do opuszczenia swoich domostw i osiedlenia się w tymczasowych obozach.
Prawie wszystkie przesiedlone wówczas osoby należą do najuboższych mieszańców Pakistanu.
– Byłem zszokowany, kiedy zobaczyłem skalę zniszczeń spowodowanych zeszłoroczną powodzią i wpływem, jaki wywarła ona na życie dzieci zamieszkujących ten kraj – powiedział Anthony Lake, Dyrektor Generalny UNICEF. Przez ostatni rok globalna społeczność, włączając UNICEF, odpowiedziała solidarnie na apel o pomoc. Dzięki temu dotarliśmy do milionów potrzebujących, dostarczając m.in.: czystą wodę, żywność, lekarstwa i materiały edukacyjne .

Odpowiedź ze strony UNICEF na klęskę humanitarną była jedną z największych operacji w historii. Pomoc humanitarna dystrybuowana była w bliskiej współpracy z Rządem Pakistańskim, innymi agendami ONZ i licznymi partnerami. UNICEF dostarczał dziennie czystą wodę dla 5,1 miliona ludzi, 11,7 miliona osób zostało zaszczepionych na polio, a prawie 10,5 miliona zaszczepiono na odrę. UNICEF zbudował również tymczasowe szkoły dla niemal 300 tys. dzieci, stworzył punkty przyjazne dzieciom dla 400 tys. osób, zaopatrzył 761 tys. dzieci w przybory szkolne.

UNICEF szacuje, że do dalszej walki ze skutkami powodzi potrzebnych jest ponad 50 mln USD. Niezbędne jest wsparcie, aby zapewnić ludziom dostęp do czystej wody i urządzeń sanitarnych (36,3 mln USD), edukacji (8,1 mln USD), pożywienia (6,2 mln USD) i usług medycznych (4,9 mln USD).

Polacy przekazali do dzisiaj 861.175 PLN na pomoc dzieciom, które ucierpiały z powodu powodzi w Pakistanie. Akcję można wspierać jeszcze do końca tego tygodnia na www.unicef.pl lub wpłacając środki na specjalne konto akcji: 82 1020 1013 0000 0802 0121 0046.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek