Rodzicielstwo, małżeństwo, dzieci – w ogóle życie rodzinne – są wspaniałe. „Ustawa Sejmu Rzeczypospolitej z dnia 27 sierpnia 2004r. w sprawie ustanowienie Narodowego Dnia Życia” – tak brzmi pełna nazwa aktu, którego efektem było zapoczątkowanie w Polsce promocji życia i związanych z nim rodzinnych wartości. Fundacja Pro stała się jednym ze sponsorów obchodów tego „święta”. Od 2005 roku, wraz z początkiem obchodów Dni Życia w Polsce, mają miejsce kampanie społeczne, związane tematycznie z dniem, które co roku mają inny motyw przewodni. Od promocji wielodzietności, przez zachęcanie ojców do bardziej aktywnego angażowania się w życie rodziny, nakłanianie do odpowiedzialnego podejścia do małżeństwa, czy wreszcie podkreślenie roli matki opiekującej się w domu swoimi dziećmi i tego, że rodzina jest najważniejsza.
Biorąc pod uwagę współczesne trendy: rosnący odsetek rozwodów, większą emancypację kobiet oraz ogólny trend w kierunku zdobywania kariery, Komitet Obchodów Narodowego Dnia Życia ma niełatwe zadanie.
Kampania z 2005 roku opierała się na spocie przygotowanym przez TVP (w wersji radiowej wykorzystywanym też przez Polskie Radio) oraz piosence autorstwa Jana Pospieszalskiego „Dom pełen skarbów”, wykonanej przez Lidię Pospieszalską i Pawła Kukiza. Wybór artystów był oczywiście nieprzypadkowy. Kto lepiej będzie promował ideę dużej i mocnej rodziny niż osoby, które same ją posiadają?
Przygotowane na rzecz późniejszych edycji kampanii plakaty odwołują się do prostych skojarzeń. W latach 2006 i 2007 wykorzystano wspólną konwencję. Pierwsza z nich pokazuje dłoń niemowlaka opartą o silną męską dłoń. Wywołująca przyjemne skojarzenia kreacja, mogła bardziej jednak działać na wyobraźnię kobiet, niż mężczyzn. Z kolei kampania pod hasłem „Razem na zawsze” przedstawia dłonie nowożeńców w geście „OK”.
K. Kuczkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Jak Polacy piją kawę?