logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Reżyser życia pozbył się bólu
08.06.2016
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Reżyser życia pozbył się bólu



To dramat z życia, nie z teatru – mówi Jerzy Stuhr i wspiera pacjentów walczących z bólem. Aktor i reżyser teatralny i filmowy, scenarzysta, juror w międzynarodowych festiwalach filmowych zaangażował się w działania na rzecz osób chorych przewlekle, które cierpią z powodu bólu. Sam był pacjentem onkologicznym, który zmagał się z bólem.

Kampania "Rak wolny od bólu" prowadzona była w 2015 roku. Obecnie trwa druga odsłonakampanii pt.: "Nie ból się. Bądź wolny od bólu". Komunikat został rozszerzony o wszystkich pacjentów, cierpiących z powodu bólu oraz ich opiekunów, którzy wspierają ich w chorobie.

Organizatorem kampanii jest Fundacja Wygrajmy Zdrowie, Koalicji na Rzecz Walki z Bólem i Fundacji Eksperci dla Zdrowia. Kampania walczy o prawo do życia bez bólu i równy dostęp do skutecznej terapii przeciwbólowej dla każdego pacjenta, niezależnie od rodzaju choroby i stopnia jej zaawansowania. "Jeśli chorujesz? Cierpisz? Domagaj się od lekarzy specjalistycznej terapii przeciwbólowej. Nie ból się! Bądź wolny od bólu" – komunikuje akcja.

Celem prowadzonych działań społeczno-edukacyjnych jest zniesienie barier w zakresie leczenia bólu i wsparcie pacjentów w podjęciu terapii przeciwbólowej. Ból przewlekły uznawany jest za chorobę samą w sobie i powinien być prawidłowo leczony. Kampania podkreśla znaczenie dobrej kontroli bólu u pacjenta i przełamuje stereotypy związane z opioidofobią. Na potrzeby kampanii został przygotowany spot radiowy i reklama prasowa z udziałem ambasadora kampanii – Jerzego Stuhra. W ramach inicjatywy będą prowadzone konsultacje on-line ze specjalistą leczenia bólu.

Według danych podawanych przez organizatorów, ból ostry dotyka 5% populacji. Na nowotwór choruje około 1% populacji, czyli rocznie ponad 200 tysięcy osób. Ból przewlekły dotyczy 27% populacji i procent ten wzrasta z wiekiem (50% >65. roku życia). Najczęstsze zespoły przewlekłego bólu nienowotworowego to: choroba zwyrodnieniowa stawów i bóle krzyża (w sumie ponad 50%) oraz bóle głowy, urazy i ból neuropatyczny (m.in. neuralgia popółpaścowa-PHN, neuropatia cukrzycowa, przetrwały ból pooperacyjny, zespół wieloobjawowego bólu miejscowego- ZWBM, ból neuropatyczny towarzyszący zakażeniu wirusem HIV, ból w SM). Współczesna medycyna potrafi skutecznie opanować ból u 90% przypadków. 

Na stronie internetowej kampanii (www.niebolsie.pl) powstał poradnik, który krok po kroku wyjaśnia, jak pacjent powinien przygotować się do wizyty i gdzie szukać pomocy.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 28.05.2025slider

    Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek