W połowie stycznia ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz dzieci „Reszta w Twoich rękach” organizowana przez UNICEF i Mennicę Polską. Charytatywna moneta – Dobry Dukat UNICEF – został oficjalnie wpuszczony do obiegu. Jest on rodzajem bonu towarowego, który można wymienić na usługi lub towary w wybranych punktach handlowych.
– Każdy Dukat to wsparcie projektów pomocy dzieciom prowadzonych przez UNICEF. Cztery złote to dla nas niewiele, ale nawet tak mała kwota przekłada się na bezpośrednią pomoc dla dzieci w najbiedniejszych krajach świata – powiedziała Magdalena Różyczka, Ambasador akcji. Kampanię wspiera też Artur Żmijewski.
Cztery złote wystarczą, by zapewnić 8 szczepionek przeciwko polio, 27 saszetek z lekarstwem przeciw odwodnieniu, 3 zeszyty i ołówki lub 4 wysokokaloryczne posiłki dla niedożywionych dzieci.
Dukaty są dostępne w oznakowanych sklepach i instytucjach, m.in. w Aptekach Dobrych Cen, GETIN Banku, sklepach 5.10.15, DEICHMANN oraz w wybranych sklepach sieci E.Leclerc, Społem i Mokpol. Płacąc w tych miejscach można poprosić o wydanie reszty lub jej części w Dobrych Dukatach. Każdy wydany w formie reszty Dobry Dukat oznacza pomoc dla najbardziej potrzebujących dzieci.
Obok dukatów mosiężnych UNICEF i Mennica przygotowały także kolekcjonerską edycję srebrnych i złotych Dobrych Dukatów.
Na stronie www.dobrydukat.pl znajdują się informacje o wydarzeniach towarzyszących akcji. Można tam znaleźć pełną listę sklepów i punktów usługowych, które przyłączyły się do niej.
Kampania potrwa do 1 czerwca br. Zaplanowana jest jako akcja cykliczna – w kolejnych latach zostaną wyemitowane dukaty z innymi wzorami przedstawiającym zabawy dziecięce.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce