logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Reszta w dukatach
25.01.2010
Tematy: Wydarzenia

Reszta w dukatach



W połowie stycznia ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz dzieci „Reszta w Twoich rękach” organizowana przez UNICEF i Mennicę Polską. Charytatywna moneta – Dobry Dukat UNICEF – został oficjalnie wpuszczony do obiegu. Jest on rodzajem bonu towarowego, który można wymienić na usługi lub towary w wybranych punktach handlowych.

– Każdy Dukat to wsparcie projektów pomocy dzieciom prowadzonych przez UNICEF. Cztery złote to dla nas niewiele, ale nawet tak mała kwota przekłada się na bezpośrednią pomoc dla dzieci w najbiedniejszych krajach świata – powiedziała Magdalena Różyczka, Ambasador akcji. Kampanię wspiera też Artur Żmijewski.

Cztery złote wystarczą, by zapewnić 8 szczepionek przeciwko polio, 27 saszetek z lekarstwem przeciw odwodnieniu, 3 zeszyty i ołówki lub 4 wysokokaloryczne posiłki dla niedożywionych dzieci.

Dukaty są dostępne w oznakowanych sklepach i instytucjach, m.in. w Aptekach Dobrych Cen, GETIN Banku, sklepach 5.10.15, DEICHMANN oraz w wybranych sklepach sieci E.Leclerc, Społem i Mokpol. Płacąc w tych miejscach można poprosić o wydanie reszty lub jej części w Dobrych Dukatach. Każdy wydany w formie reszty Dobry Dukat oznacza pomoc dla najbardziej potrzebujących dzieci.

Obok dukatów mosiężnych UNICEF i Mennica przygotowały także kolekcjonerską edycję srebrnych i złotych Dobrych Dukatów.

Na stronie www.dobrydukat.pl znajdują się informacje o wydarzeniach towarzyszących akcji. Można tam znaleźć pełną listę sklepów i punktów usługowych, które przyłączyły się do niej.

Kampania potrwa do 1 czerwca br. Zaplanowana jest jako akcja cykliczna – w kolejnych latach zostaną wyemitowane dukaty z innymi wzorami przedstawiającym zabawy dziecięce.
M. Czerepak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek