logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Remont za masaże i ciasto za konsultacje biznesowe
30.11.2015
Tematy: Wydarzenia

Remont za masaże i ciasto za konsultacje biznesowe



Wymiennik / Kooperacja to projekt Fundacji Culture Shock i Pracowni Dóbr Wspólnych. Projekt ma tworzyć partnerską sieć opartą na wymianie dóbr i usług, łącząc warszawskich wolontariuszy, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, lokalnych przedsiębiorców i grupy nieformalne w działaniach na rzecz dobra wspólnego. Projekt opiera się na lokalnej walucie zapewniającej dostęp do setek dóbr i usług z Wymiennika. Waluta zachęca do udostępniania wolnych zasobów oraz umożliwia honorowanie pracy społecznej.

Sieć Wymiennik / Kooperacja powstaje w oparciu o serwis Wymiennik.org, którego użytkownicy w ciągu niespełna trzech lat działania dokonali ponad 5000 transakcji z użyciem umownej waluty. Dziś inicjatorzy dążą do rozszerzenia sieci wymiany o użytkowników instytucjonalnych. Bez względu na sytuację finansową, organizacje, instytucje publiczne, grupy nieformalne, lokalne przedsiębiorstwa, spółdzielnie mogą skorzystać na współdzieleniu nie w pełni wykorzystywanych zasobów: sal, sprzętu, a także zgromadzonej wiedzy i dobrych praktyk. Nie jest to jedyne możliwe zastosowanie systemu punktów. Waluta ma w założeniach pomóc docenić wkład i zaangażowanie wolontariuszy – punkty przyznane przez organizację w zamian za wykonanie zadania mogą być wykorzystane u dowolnego uczestnika sieci. Wymiennik zapewnia dostęp do rozmaitych dóbr i usług oferowanych głównie przez osoby prywatne. Swoimi umiejętnościami dzielą się graficy, tłumacze, prawnicy, złote rączki, kucharze, krawcy i inne osoby dysponujące wolnym czasem. Udział w sieci Wymiennik / Kooperacja ma być też sposobem na dotarcie do nowych odbiorców – setek warszawskich użytkowników serwisu – i wzmocnienie relacji ze społecznością aktywnych warszawiaków. Inicjatorzy zapraszają warszawskie organizacje pozarządowe, instytucje, grupy nieformalne, przedsiębiorstwa i mieszkańców do współpracy.

Z Wymiennika skorzystali m.in.: Kooperatywa Spożywcza Dobrze – zleciła wykonanie swojego logo u grafika. W zamian pozwala płacić składkę członkowską w walucie Wymiennika; masażysta otrzymał pomoc w remoncie swojego gabinetu. W zamian oferuje sesje masażu; Fundacja Mieszadło – zamówiła ciasto dla 80 osób. W zamian oferuje konsultacje biznesowe.

Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek