Nawet pozbawieni wybitnego talentu młodzi ludzie mogą wyrażać swoje uczucia za pośrednictwem muzyki komponując własny remix, oddający w pełni ich emocje. Taką możliwość stworzyła młodym mieszkańcom Wielkiej Brytanii kampania, zainicjowana w styczniu br.
Na zlecenie NSPCC (Krajowego Stowarzyszenia na Rzecz Zapobiegania Okrucieństwu Wobec Dzieci) londyńska agencja Saatchi & Saatchi zaprojektowała specjalną aplikacja on-line, która umożliwiała wizytującym ją internautom ułożenie w dowolnej kolejności kilkudziesięciu dźwięków, związanych z różnego rodzaju emocjami oraz dowolne miksowanie ich z fragmentami zamieszczonych na stronie melodii. Muzycy-amatorzy, chcący wyrazić swoje emocje mogli nie tylko zapisać swoją wersję utworu, ale także wziąć udział w konkursie na najlepszą i najbardziej kreatywną kompozycję. Zwycięski remix zagościł na radiowych playlistach i w telewizjach muzycznych.
W stworzeniu aplikacji howyoufeelinremixer.com pomagał Paul Hartnoll, założyciel grającego muzykę techno zespołu Orbital.
Głównym celem kampanii była promocja programu ChildLine skierowanego do młodych osób, które chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach i uczuciach – “Happy? Sad? Angry? Ok? However you feel, we would like to know– that’s why we’re asking you and other young people ‘how u feelin?” (“Szczęśliwy? Smutny? Zły? Ok? Jakkolwiek się czujesz, chcemy o tym wiedzieć – dlatego pytamy Ciebie i innych ludzi 'jak leci?’).
Od momentu startu kampanii, dzieci i młodzież mogły kontaktować się z ChildLine nie tylko tradycyjną drogą telefoniczną, ale również za pośrednictwem internetu – mailowo bądź na czacie. Na stronie www opublikowany został rozbudowany system FAQ dla tych, którzy nie chcą bezpośrednio kontaktować się z organizacją.
ChildLine to nie jedyny „telefon zaufania”, jaki prowadzi stowarzyszenie NSPCC. W świetle przedstawianych przez organizację danych, w 2005 roku z prowadzonymi przez nią liniami telefonicznymi dla osób potrzebujących pomocy skontaktowano się niemal 150 tysięcy razy.
Strona kampanii: www.childline.org.uk
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem