Najlepiej być bogatym i zdrowym zarazem. Podobnie jest w reklamie – najlepiej być kreatywnym i skutecznym jednocześnie. Rzecz dotyczy również reklamy społecznej – w tego typu przekazach potrzeba kreatywności jest szczególna. Przede wszystkim chodzi o taką, która wykracza poza same hasła, scenariusze spotów reklamowych i dwuwymiarową płaszczyznę printów. Kreatywność w reklamie społecznej to szukanie szczególnych kontekstów, w których odbiorca może zetknąć się z przekazem nadawcy. Ten rodzaj pomysłowości powinien cechować wszystkich tych, którym nie chodzi wyłącznie o zdobywanie nagród na festiwalach reklamowych.
Czasem nawet najbardziej zaskakująca reklama może pozostać niezauważona w przeładowanych blokach reklamowych. Warto wtedy skorzystać z innych nośników i sposobów dotarcia. Ulotki rozdawane pod kościołem w niedzielą mogą okazać się bardziej skuteczne niż te wręczane popołudniami w centrum miasta, a udające bezdomnych manekiny umieszczone w biurowcach bogatych firm zadziałają efektywniej niż plakat o bezdomności w centrum handlowym.
„Reklama społeczna. Kreacja a skuteczność” to krótka publikacja złożona z wywiadów z Leszkiem Stafiejem, Pawłem Prochenko i Ireneuszem Stankiewiczem – osobami znającymi teoretycznie i praktycznie zasady przygotowania kampanii społecznych – tłumaczą czym jest kreatywność i skuteczność w reklamie społecznej.
Publikacja została przygotowana w ramach przeglądu reklam społecznych wspólnie prowadzonego przez Fundację Komunikacji Społecznej i Stowarzyszenie na rzecz Forum Inicjatyw Pozarządowych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.02.2024
Cztery szkodliwe mity o otyłości
-
23.02.2024
Polacy chcą robotów w domu, ale nie w miejscu pracy
-
16.02.2024
Pijemy coraz mniej piwa
-
09.02.2024
Na jakie wydarzenia Polacy kupowali bilety w 2023 roku?
-
02.02.2024
Czy zagraża nam mikroplastik?
-
19.01.2024
Gdzie wyrzucić paragon, ceramikę czy tetrapaki? Polacy nadal mają z tym problem