Najlepiej być bogatym i zdrowym zarazem. Podobnie jest w reklamie – najlepiej być kreatywnym i skutecznym jednocześnie. Rzecz dotyczy również reklamy społecznej – w tego typu przekazach potrzeba kreatywności jest szczególna. Przede wszystkim chodzi o taką, która wykracza poza same hasła, scenariusze spotów reklamowych i dwuwymiarową płaszczyznę printów. Kreatywność w reklamie społecznej to szukanie szczególnych kontekstów, w których odbiorca może zetknąć się z przekazem nadawcy. Ten rodzaj pomysłowości powinien cechować wszystkich tych, którym nie chodzi wyłącznie o zdobywanie nagród na festiwalach reklamowych.
Czasem nawet najbardziej zaskakująca reklama może pozostać niezauważona w przeładowanych blokach reklamowych. Warto wtedy skorzystać z innych nośników i sposobów dotarcia. Ulotki rozdawane pod kościołem w niedzielą mogą okazać się bardziej skuteczne niż te wręczane popołudniami w centrum miasta, a udające bezdomnych manekiny umieszczone w biurowcach bogatych firm zadziałają efektywniej niż plakat o bezdomności w centrum handlowym.
„Reklama społeczna. Kreacja a skuteczność” to krótka publikacja złożona z wywiadów z Leszkiem Stafiejem, Pawłem Prochenko i Ireneuszem Stankiewiczem – osobami znającymi teoretycznie i praktycznie zasady przygotowania kampanii społecznych – tłumaczą czym jest kreatywność i skuteczność w reklamie społecznej.
Publikacja została przygotowana w ramach przeglądu reklam społecznych wspólnie prowadzonego przez Fundację Komunikacji Społecznej i Stowarzyszenie na rzecz Forum Inicjatyw Pozarządowych.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2023
Czego pragnie polski turysta
-
17.11.2023
Wizyta u psychologa to już nie wstyd. Zmienia się świadomość Polaków
-
10.11.2023
Dlaczego warto adoptować starsze zwierzęta?
-
06.10.2023
Zrzędy, plotkarze, leniuchy — kto nas najbardziej irytuje w pracy
-
22.09.2023
Jemy coraz więcej warzyw i owoców
-
15.09.2023
Cichy zabójca — tlenek węgla. Co wiemy na jego temat?