Koncern PepsiCo w ramach swojej strategii zaangażowania społecznego „Performance with Purpose”, która zakłada m.in. walkę z wykluczeniem społecznym, wraz z amerykańskim Związkiem Osób Głuchoniemych (National Association of the Deaf), stworzył reklamę telewizyjną, która pokazuje osoby głuchonieme w sposób lekki i komediowy. Reklama „Bob’s House” zostanie wyświetlona oficjalnie po raz pierwszy na corocznym medialnym, głośnym i widowiskowym Super Bowl, gdzie o 30-sekundowe spoty w przerwach gry walczą największe koncerny. Obejrzy ją najprawdopodobniej 95 mln Amerykanów oraz miliard ludzi na całym świecie.
Bezdźwięczna reklama opowiada o tym, jak dwójka głuchoniemych mężczyzn jedzie samochodem do znajomego, także głuchoniemego, na transmisję Super Bowl. Kiedy wjeżdżają na ulicę, przy której mieszka, okazuje się, że żaden z nich nie pamięta numeru domu. Zdenerwowani, że spóźnią się na pierwszy gwizdek, mężczyźni kłócą się w języku migowym. Sprzeczka kończy się, gdy jeden z nich zaczyna energicznie naciskać na klakson. Na ciemnej ulicy w kolejnych domach zapalają się światła, psy zaczynają szczekać, a wściekli mieszkańcy wybiegają na ulicę.
Tylko w jednym domu nadal panuje mrok i nikt nie wychodzi sprawdzić, co się stało. To dom głuchoniemego znajomego.
– Przenieśliśmy na ekran krążący wśród głuchoniemych żart – mówi pomysłodawca przedsięwzięcia i jeden z menedżerów PepsiCo. Clay Broussard. Zdaniem przewodniczącej Związku Głuchoniemych Bobbie Beth Scoggins reklama wywoła histeryczny śmiech u głuchoniemych, a słyszących sprowokuje do myślenia, bo na minutę przeniesie ich w świat, którego zwykle nie zauważają.
Reklamę przygotowała agencja BBDO New York, we współpracy z głuchoniemymi pracownikami koncernu PepsiCo, zatrudnionymi w wewnętrznej strukturze firmy – EnAble.
Źr: Gazeta Wyborcza, PepsiCo
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!