Człowiek spadający w ciemną otchłań, coraz bliżej dna… Wokół niego krążą rekiny, tony listów i telefonów.
Trzy zabawne plakaty pokazują w sposób metaforyczny, ale zarazem bardzo dosadny, sytuacje, w jakich znajduje się człowiek, który wpadł w spiralę długów. Zasypany listami, „pożerany” przez telefony – zębate bestie lub po prostu „idący na dno”. Kreacje przygotowano w stylistyce komiksowej doradzają: „Send your own SOS distress signal. Text SOS to 888999. sosdettes.ca” („Wyślij swoje wołanie o pomoc. Napisz SOS pod numer 888999. sosdettes.ca”)
Autorem kreacji jest agencja GVM z Montrealu w Kanadzie, która przygotowała ją na zlecenie SOS Dettes – kanadyjskiej organizacji non-profit, pomagającej radzić sobie z długami i lepiej zarządzać własnymi finansami. W ramach kampanii przygotowano także stronę internetową z poradami dla dłużników: sosdettes.ca.
K. Zawadzka
——————————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
GVM z Montrealu w Kanadzie zrealizowało kampanię wyrażoną w cyklu pionowych plakatów.
Druki charakteryzuje odręczny rysunek utrzymany w komiksowej stylistyce, który wypełnia cały format. Dynamiczna kompozycja oraz chłodna kolorystyka podkreśla niebezpieczeństwo, w jakim znalazł się bohater. Użyty autorski krój pisma przypominający pisankę dopełnia przesłanie ilustracji.
Komiksowa kreska ożywia projekt i nadaje nietypowego charakteru kampanii.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2023
Dzień jak co dzień
-
20.11.2023
Najlepsza inwestycja
-
16.11.2023
Gdy las się pali, pali nie tylko on
-
15.11.2023
Bezpieczny (od)lot
-
13.11.2023
Plastik jest fantastik
-
09.11.2023
Zagrożony gatunek