Człowiek spadający w ciemną otchłań, coraz bliżej dna… Wokół niego krążą rekiny, tony listów i telefonów.
Trzy zabawne plakaty pokazują w sposób metaforyczny, ale zarazem bardzo dosadny, sytuacje, w jakich znajduje się człowiek, który wpadł w spiralę długów. Zasypany listami, „pożerany” przez telefony – zębate bestie lub po prostu „idący na dno”. Kreacje przygotowano w stylistyce komiksowej doradzają: „Send your own SOS distress signal. Text SOS to 888999. sosdettes.ca” („Wyślij swoje wołanie o pomoc. Napisz SOS pod numer 888999. sosdettes.ca”)
Autorem kreacji jest agencja GVM z Montrealu w Kanadzie, która przygotowała ją na zlecenie SOS Dettes – kanadyjskiej organizacji non-profit, pomagającej radzić sobie z długami i lepiej zarządzać własnymi finansami. W ramach kampanii przygotowano także stronę internetową z poradami dla dłużników: sosdettes.ca.
K. Zawadzka
——————————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
GVM z Montrealu w Kanadzie zrealizowało kampanię wyrażoną w cyklu pionowych plakatów.
Druki charakteryzuje odręczny rysunek utrzymany w komiksowej stylistyce, który wypełnia cały format. Dynamiczna kompozycja oraz chłodna kolorystyka podkreśla niebezpieczeństwo, w jakim znalazł się bohater. Użyty autorski krój pisma przypominający pisankę dopełnia przesłanie ilustracji.
Komiksowa kreska ożywia projekt i nadaje nietypowego charakteru kampanii.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
25.09.2024
Pomarańcza
-
24.09.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
23.09.2024
Same nie znikną
-
19.09.2024
Książka jest znacznie lepsza
-
18.09.2024
…z wyjątkiem uważnego kierowcy