logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Reinkarnacja gumowej kaczki
15.10.2015
Tematy: Kampanie, Korea Południowa, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Reinkarnacja gumowej kaczki

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Puszka po napoju nie mogąc znieść widoku psa załatwiającego swoje potrzeby na koło samochodu, postanawia przepędzić intruza. Foliowa torba na widok manekina na wystawie decyduje się okryć sobą miejsca, które nie powinny być wystawione na widok publiczny. Tekturowe opakowanie po mleku ratuje papier toaletowy przed wchłonięciem go przed odkurzacz, a plastikowa słomka do napojów gumową kaczkę przed utonięciem w basenie.

Twórcy kampanii zleconej przez koreańskie ministerstwo środowiska za pomocą powyższych historii przedstawili zalety stosowania recyklingu. Pod koniec każdego z czterech spotów powstałych w ramach kampanii, widz przekonuje się, że występujące w nim rzeczy coś ze sobą łączy. Okazuje się że w przeszłości materiał z którego zostały wykonane tworzył jeden przedmiot, który następnie został przetworzony i ponownie wykorzystany. Stąd odwołanie się twórców kampanii do relacji rodzicielskich w nazwie – "I am your father" ("Jestem Twoim ojcem"). Mimo rozdzielenia, pamięć o dawnym "pokrewieństwie" wciąż pozostaje żywa. Stąd determinacja, z jaką jeden z przedmiotów śpieszy na pomoc drugiemu.

W ten obrazowy i humorystyczny sposób twórcy chcą dotrzeć do wyobraźni odbiorców i uświadomić im, że śmieci wcale nie muszą nadawać się jedynie do wyrzucenia. Zużyte czy niepotrzebne przedmioty poddane recyklingowi, mogą wrócić do obiegu w zupełnie nowej odsłonie przyczyniając się tym samym do ochrony środowiska.

Maciej Zubel



Nazwa kampanii:
I am your father
Czas:
2015.8.18
Nadawca:
Ministerstwo Środowiska Korei Południowej
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Innocean Worldwide
Adresaci:
Konsumenci





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek