logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Refleksje na billboardach
05.09.2010
Tematy: Wydarzenia

Refleksje na billboardach

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


3 września w Toruniu rozpoczął się 3 Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach ART MOVES 2010. Potrwa do 17 października. Art Moves jest jedynym na świecie festiwalem sztuki billboardowej.

W ramach tegorocznej edycji festiwalu będzie można zobaczyć prace 21
artystów z 11 krajów świata
, eksponowane w przestrzeni miejskiej
Torunia na billboardach i megabillboardach. Głównym punktem festiwalu jest Plac Rapackiego, gdzie w ramach pokazu głównego zaprezentowane zostaną prace artystów z USA, Meksyku, Kanady, Wielkiej Brytanii, Danii i Polski.

— Blok główny:
Doug Aitken / USA
Ken Lum / Kanada
Mark Titchner / Wielka Brytania
Stefan Bruggemann / Meksyk / Wielka Brytania
Karl Haendel / USA
Kasper Sonne / Dania / USA
Steve Lambert / USA
Marcos Ramirez ERRE / Meksyk / USA
Joanna Górska (Galeria Rusz) / Polska
Rafał Góralski (Galeria Rusz) / Polska

—- Blok konkursowy:
Jakub Geltner / Czechy
Lim Sheng Yeong / Malezja
Dorota Kraft / Polska
Accidental Artists (Robin Press, Carina Grossmann) / Izrael
Andrew Willett / Wielka Brytania
Antony Ward / Francja
Michał Linow / Polska
Deniz Ozuygur / Stany Zjednoczone
Karolina Danuta Kot / Polska
Hamid Mosaddegh / Iran

Fundacji Rusz, która organizuje Festiwal, przyświeca przekonanie, że sztuka pokazywana w przestrzeni miasta może być istotna dla współczesnego człowieka, ponieważ może wytrącać go z codziennej rutyny, ukazywać nowe tropy rzeczywistości i poruszać. Symbol współczesnego świata konsumpcji, czyli nośnik billboardowy, zamieniony zostaje w symbol namysłu i refleksji.

W tym roku organizatorzy po raz pierwszy wręczą Nagrodę Specjalną Festiwalu – Art Moves Special Award za konsekwentną postawę artystyczną, otwartą na rzeczywistość. Nagroda jest wyrazem szacunku jaki wyrażają artyści – organizatorzy festiwalu – wyróżnionemu artyście. W tym roku otrzyma ją brytyjski artysta młodego pokolenia – Mark Titchner.

Festiwalowi towarzyszy Konkurs Sztuki na Bilbordach, którego główną ideą jest zachęcenie młodych artystów do tworzenia sztuki zaangażowanej. Hasło konkursowe brzmi „Razem czy osobno?” Na konkurs
wpłynęło w sumie 1108 prac, 584 artystów z 61 krajów świata. Jury wybrało 10 najlepszych prac, które zostaną pokazane w bloku konkursowym festiwalu. Autor najciekawszej pracy – Jakub Geltner z Czech – otrzyma główną nagrodę w wysokości 7000 PLN.

— Program festiwalu:
01.09 – 01.10.2010: pokaz megabilbordów Marka Titchnera i Galerii
Rusz
w przestrzeni miasta (Przy Kaszowniku 33, skrzyżowanie ul. Podgórnej i Wiązowej, skrzyżowanie ul. Sienkiewicza i Broniewskiego)
17.09 – 17.10.2010: ekspozycja prac artystów na bilbordach (Plac
Rapackiego, ul. Chopina
)
17.09.2010, g. 20: oficjalne otwarcie festiwalu (Dwór Artusa,
Rynek Staromiejski 6
), wręczenie Nagrody Specjalnej Festiwalu oraz głównej nagrody zwycięzcy Konkursu Sztuki na Bilbordach

Festiwal dofinansowano ze środków Gminy Miasta Toruń i Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Strona festiwalu: www.artmovesfestival.org








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek