logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  18.03.2008

RED-akcja



Od dwóch lat akcja charytatywna PRODUCT(RED) pozyskuje środki na walkę z AIDS w Afryce. Na PRODUCT(RED) składają się specjalnie zaprojektowane linie produktów najbardziej cenionych międzynarodowych firm. Ich charakterystyczny odcień czerwieni sygnalizuje ważny problem epidemii AIDS w Afryce, szczególnie wśród kobiet i dzieci.

Inicjatywa (PRODUCT) RED powstała w styczniu 2006 r. podczas Światowego Forum Gospodarczego. Jej inicjatorem był m.in. Bono z grupy U2 oraz Bobby Shriver – prezes organizacji DATA walczącej z AIDS w Afryce. W akcję zaangażowały się największe światowe sławy, np. Steven Spielberg i Oprah Winfrey.

Akcja (PRODUCT) RED ma na celu zaangażowanie sektora prywatnego w walkę z AIDS w Afryce. Firmy, których produkty zostaną oznaczone logiem (PRODUCT) RED, przekazują część zysków z ich sprzedaży na rzecz Globalnego Funduszu (Global Fund), który finansuje programy związane z AIDS w Afryce. Często kwota ta sięga nawet do 50% ceny produktu.

Partnerami (PRODUCT) RED są duże firmy, takie jak: Apple, Gap, Motorola, Converse, American Express czy Emporio Armani, które wypuściły na rynek specjalne produkty tej linii. Produkty tylko dwóch ostatnich można kupić w Polsce. Akcję poparli także operatorzy komórkowi i sprzedawcy detaliczni telefonów w Wielkiej Brytanii: BT Mobile, Carphone Warehouse, Fresh, O2, Orange, Tesco Mobile, T-Mobile, Virgin Mobile oraz Vodafone.

Motorola przyłączyła się do programu w 2006 roku, tworząc czerwone wersje swoich telefonów i akcesoriów pod wspólną nazwą (MOTO)RED. Część dochodów pochodzących ze sprzedaży produktów z tej linii koncern przeznacza na rzecz kampanii PRODUCT(RED). Łączna suma środków przekazanych przez Motorolę na rzecz globalnego funduszu PRODUCT(RED) w 2006 roku wyniosła 12 milionów dolarów. Większość dochodów pochodziła ze sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, Singapurze, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

W 2007 r. głośno było wokół budżetu samej akcji. Sprzeciw wobec kampanii budziły wysokie wydatki przeznaczone na jej organizację, które były niewspółmierne do osiąganych zysków. Zarzucano jej, że zamiast zachęcać do dawania pieniędzy, postrzega konsumpcję jako lekarstwa, które rozwiąże problemy. Swój sprzeciw wyraziła głośno grupa artystów i projektantów z San Francisco. Na stworzonej przez siebie stronie buylesscrap.org promowali oni hasło: „Zakupy nie są rozwiązaniem. Kupuj mniej. Dawaj więcej”. Zachęcali na niej także do wpłacania pieniędzy bezpośrednio na konto Global Fund.

Niezależenie od sprzeciwów PRODUCT(RED), na całym świecie, zbiera fundusze na Globalny Fundusz na Rzecz Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią oraz rozpowszechnia idee pomocy na rzecz ludzi chorych na AIDS.

Globalny Fundusz na Rzecz Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią to światowy program działający na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego. Jego celem jest zbiórka i dystrybucja funduszy przeznaczonych na zapobieganie i walkę z HIV/AIDS, gruźlicą i malarią, na które umiera 6 milionów ludzi rocznie

Więcej informacji o inicjatywie (PRODUCT) RED można znaleźć na stronie: www.joinred.com


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek