W Dniu Kobiet ruszyła 7. edycja programu badań profilaktycznych dla pracowników Biedronki. W ramach programu „Razem zadbajmy o zdrowie”, firma zachęca do bezpłatnych badań dla pracowników prowadząc jednocześnie akcję edukacyjną skierowaną do klientów.
W tym roku bohaterką kampanii została pracowniczka Biedronki, która dzięki badaniom wygrała walkę z chorobą.
„Razem zadbajmy o zdrowie” to zainicjowany w 2005r. i regularnie realizowany autorski program badań profilaktycznych dla kobiet (mammografia, USG piersi, cytologia) i mężczyzn (badania analityczne, USG, EKG, prostata). Badania dla kobiet trwają od marca do maja, zaś dla mężczyzn od czerwca do sierpnia. Do udziału w nim na podstawie specjalnego kuponu uprawnieni są wszyscy pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę w Biedronce. Badania przeprowadzane są w godzinach pracy. Projekt wspierają intensywne działania komunikacji wewnętrznej, prowadzone za pomocą gazety i poczty, plakatów, punktów i tablic informacyjnych.
– Mamy ambicję być najlepszym pracodawcą w każdym wymiarze. Ponieważ zdrowie jest kluczową wartością dla każdego, troska o zdrowie naszych pracowników jest priorytetem dla JMD. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości, że warto podjąć wysiłek i zainicjować rozległy program profilaktyki zdrowotnej. Z dzisiejszej perspektywy widać, że program „Razem zadbajmy o zdrowie” jest nie tylko ceniony przez jego adresatów, ale przynosi konkretne efekty – mówi Anna Sierpińska, Dyrektor Personalny w JMD.
Partnerem merytorycznym projektu jest od początku Polski Komitet Zwalczania Raka, który zwraca uwagę na znaczenie profilaktyki.
– Dostępność badań wykrywających wczesne formy nowotworów jest Polsce niezadowalająca, chociaż rak wcześnie wykryty jest niemal w 100% wyleczalny. Statystyki wskazują, że co trzeci Polak zachoruje na nowotwór złośliwy, a co czwarty umrze z tego powodu. Dlatego profilaktyka antynowotworowa jest niezmiernie ważna, a rola programów takich jak ten Razem zadbajmy o zdrowie, nie do przecenienia – podkreśla Beata Ziemkiewicz – Janota, Dyrektor ds. medycznych oraz Członek Zarządu Głównego Polskiego Komitetu Zwalczania Raka.
Potwierdzeniem jej słów jest przykład Agaty Jaśkiewicz, zastępcy kierownika sklepu Biedronka w Czarnej Białostockiej. Dzięki udziałowi w badaniach profilaktycznych wystarczająco wcześnie wykryto u niej gruczołowłókniaka i wygrała walkę z chorobą. Stając się ambasadorką obecną na materiałach komunikacyjnych, sama zachęca swe koleżanki do skorzystania z programu „Razem zadbajmy o zdrowie”.
Od 2005r. do udziału w programie zostało zaproszonych ponad 107 tys. kobiet i ponad 15 tys. mężczyzn. W tym roku kupony zostały wysłane do blisko 25 tys. pracowniczek. Wewnętrzne badania satysfakcji pracowników z 2009 r. wskazują, że program „Razem zadbajmy o zdrowie” kierowany do kobiet jest przez 89% pracowników uważny za cenny, potrzebny i wartościowy, zaś adresowany do mężczyzn za cenny uważa 78% pracowników.
Kontynuacją programu dla pracowników jest kampania edukacyjna skierowana do klientów za pomocą plakatów wywieszanych w sklepach.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy