logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > „Razem zadbajmy o zdrowie“ w Biedronce
09.03.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

„Razem zadbajmy o zdrowie“ w Biedronce



W Dniu Kobiet ruszyła 7. edycja programu badań profilaktycznych dla pracowników Biedronki. W ramach programu „Razem zadbajmy o zdrowie”, firma zachęca do bezpłatnych badań dla pracowników prowadząc jednocześnie akcję edukacyjną skierowaną do klientów.

W tym roku bohaterką kampanii została pracowniczka Biedronki, która dzięki badaniom wygrała walkę z chorobą.

„Razem zadbajmy o zdrowie” to zainicjowany w 2005r. i regularnie realizowany autorski program badań profilaktycznych dla kobiet (mammografia, USG piersi, cytologia) i mężczyzn (badania analityczne, USG, EKG, prostata). Badania dla kobiet trwają od marca do maja, zaś dla mężczyzn od czerwca do sierpnia. Do udziału w nim na podstawie specjalnego kuponu uprawnieni są wszyscy pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę w Biedronce. Badania przeprowadzane są w godzinach pracy. Projekt wspierają intensywne działania komunikacji wewnętrznej, prowadzone za pomocą gazety i poczty, plakatów, punktów i tablic informacyjnych.

– Mamy ambicję być najlepszym pracodawcą w każdym wymiarze. Ponieważ zdrowie jest kluczową wartością dla każdego, troska o zdrowie naszych pracowników jest priorytetem dla JMD. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości, że warto podjąć wysiłek i zainicjować rozległy program profilaktyki zdrowotnej. Z dzisiejszej perspektywy widać, że program „Razem zadbajmy o zdrowie” jest nie tylko ceniony przez jego adresatów, ale przynosi konkretne efekty – mówi Anna Sierpińska, Dyrektor Personalny w JMD.

Partnerem merytorycznym projektu jest od początku Polski Komitet Zwalczania Raka, który zwraca uwagę na znaczenie profilaktyki.

– Dostępność badań wykrywających wczesne formy nowotworów jest Polsce niezadowalająca, chociaż rak wcześnie wykryty jest niemal w 100% wyleczalny. Statystyki wskazują, że co trzeci Polak zachoruje na nowotwór złośliwy, a co czwarty umrze z tego powodu. Dlatego profilaktyka antynowotworowa jest niezmiernie ważna, a rola programów takich jak ten Razem zadbajmy o zdrowie, nie do przecenienia – podkreśla Beata Ziemkiewicz – Janota, Dyrektor ds. medycznych oraz Członek Zarządu Głównego Polskiego Komitetu Zwalczania Raka.

Potwierdzeniem jej słów jest przykład Agaty Jaśkiewicz, zastępcy kierownika sklepu Biedronka w Czarnej Białostockiej. Dzięki udziałowi w badaniach profilaktycznych wystarczająco wcześnie wykryto u niej gruczołowłókniaka i wygrała walkę z chorobą. Stając się ambasadorką obecną na materiałach komunikacyjnych, sama zachęca swe koleżanki do skorzystania z programu „Razem zadbajmy o zdrowie”.

Od 2005r. do udziału w programie zostało zaproszonych ponad 107 tys. kobiet i ponad 15 tys. mężczyzn. W tym roku kupony zostały wysłane do blisko 25 tys. pracowniczek. Wewnętrzne badania satysfakcji pracowników z 2009 r. wskazują, że program „Razem zadbajmy o zdrowie” kierowany do kobiet jest przez 89% pracowników uważny za cenny, potrzebny i wartościowy, zaś adresowany do mężczyzn za cenny uważa 78% pracowników.

Kontynuacją programu dla pracowników jest kampania edukacyjna skierowana do klientów za pomocą plakatów wywieszanych w sklepach.








13.06.2025 polecamy

Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać


12 najlepszych filmów, tylko 6 miejsc w Wielkim Finale, 1 wspólny cel: promować zdrowe jedzenie i ruch wśród dzieci. Czasu coraz mniej! Głosowanie w „Sportowym Wyzwaniu Chrumasa” trwa jeszcze do poniedziałku, 16 czerwca. Wesprzyj dzieciaki!  Dzieci z całej Polski dały z siebie wszystko: kręciły filmy, trenowały ze skakanką, pokazywały, że zdrowa dieta naprawdę daje energię. Spośród ponad 100 nagrań jury wybrało 12. Teraz Twoja kolej – pomóż im zdobyć miejsce w finałowej szóstce! Na zwycięzców czeka Wielki Finał w Warszawie, ale przede wszystkim satysfakcja,  że pokazali coś ważnego – jak jeść zdrowo i być aktywnym z uśmiechem. Pomóż im dotrzeć...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Wydarzenia

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek