Przypominamy zwycięzców zeszłej edycji konkursu na najlepszą kampanię społeczną roku oraz przypominamy iż niebawem zaczniemy rekrutację do kolejnej edycji. Celem konkursu jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym,którego przejawem są kampanie społeczne,czyli działania komunikacyjne na rzecz wspólnego dobra,wykorzystujące działania reklamowe i public relations.
Kampania „Niewidzialni” otrzymała nagrodę w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych.Projekt zrealizowany przez Agencję Walk dla Fundacji Kapucyńskiej jury doceniło za spójność, błyskotliwy pomysł i fantastyczną kreację, a także umożliwienie odbiorcy wczucia się w to, czego doświadczają osoby bezdomne.
Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie instytucji publicznych przyznano akcji społeczno-edukacyjnej „Żonkile” wykonanej przez Muzeum Żydów Polskich. Organizacja akcji opiera się na zaangażowaniu 1000 wolontariuszy, którzy w rocznicę wybuchu powstania, 19 kwietnia, przekazują przechodniom papierowe żonkile – symbol pamięci o powstaniu wraz z informacją o tym wydarzeniu.
W gronie zwycięzców znalazła się także kampania „ #Łapjaja ” przygotowana przez TWIN.digitalcollective+melting pot Strategic Collective. Projekt został doceniony przez jurorów za dobre i mocne hasło, dopasowany do grupy przekaz, formę i kanał oraz przełamywanie tabu.
W kategorii Kampanie lokalne laureatem została kampania namawiająca do adopcji starszych psów. „Chodź pójdziemy do ciebie” zrealizowana przez Kamila Kucia, Adriana Janisio oraz Macieja Cichosza,
W tym roku zaobserwowaliśmy bardzo ciekawe zjawisko. Do tegorocznej edycji Konkursu zostały zgłoszone bardzo ciekawe kampanie w kategorii Akcje Społeczne. – mówi Paweł Prochenko. Świadczy to o tym, że aby zrealizować kreatywna i ciekawą akcję nie potrzeba ministerialnych budżetów. Oddolne inicjatywy nie są owarowane żadnymi formalnymi ograniczeniami tak jak ma to właśnie miejsce w kampaniach instytucji publicznych, a ludzie pracują z potrzeby serca i wkładają cała swoja energię i kreatywność – dodaje.
Podczas tegorocznej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Kampanie o tematyce ekologicznej oraz Kampanie 1%. W kategorii Kampanie zagraniczne nagroda powędrowała dla Fundacji 30 milions d’amis za kampanię „Lui Ne Vous AbandonneraJamais” („On by cię nigdy nie porzucił”) przypominającej o odpowiedzialności za zwierzęta domowe.
Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii „Akcje zaangażowane społecznie” jak co roku nominowali internauci, oddając głosy na portalu kampaniespoleczne.pl. Dalszej selekcji i wyboru nagrodzonych dokonali jurorzy. Ostatecznie statuetka przyznana została kampanii „Jest Akcja nie Wyrzucamy Jedzenia”, której celem było zmniejszenie ilości marnowanej żywności w restauracjach i jednocześnie liczby ludzi cierpiących codziennie z powodu głodu.
Do pobrania
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję