logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  07.02.2011

Raport „DNA Miasta: Diagnoza”



Opublikowano raport „DNA Miasta: Diagnoza” zawierający wnioski dotyczące sposobów włączania mieszkańców w budowanie wizji kultury miast kandydujących do tytułu ESK2016.

Badania pokazują, że w miastach kandydujących nie udało się wypracować żadnych nowych mechanizmów włączania zwykłych mieszkańców w proces tworzenia aplikacji – to główna teza raportu. Pokazuje on, że proces angażowania mieszkańców opierał się głównie na konsultacjach z ekspertami i akcjach informacyjno – promocyjnych.

Miasta bardzo ambitnie podeszły do zadania konkursowego. Przygotowały aplikacje zakładające głębokie przemiany w mieście – zarówno w sferze kultury, jak i partycypacji obywatelskiej. Raport pokazuje, w jaki sposób miasta zaplanowały realizację swoich wizji. Istotny jest niespotykany wcześniej wzrost zainteresowania kulturą miejską wśród mieszkańców i władz miasta. Autorzy raportu zauważyli również pozytywną zmianę postrzegania kultury, jako możliwości rozwoju całego miasta i jego mieszkańców.

Opublikowany raport jest podsumowaniem ośmiomiesięcznego programu badawczego „DNA Miasta: Diagnoza” koncentrującego się wokół sposobów zwiększania aktywności mieszkańców we wspólnym tworzeniu miejskiej polityki kulturalnej. Prowadzony był przez zespół Res Publiki przy wsparciu ekspertów z Centrum Studiów nad Demokracją Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.

Podsumowanie programu „DNA Miasta: Diagnoza” zawiera teoretyczne ujęcie problematyki partycypacji obywatelskiej w kulturze oraz analizę badań dotyczących prowadzenia tej polityki przez miasta startujące w konkursie o tytuł ESK 2016. W raporcie eksperci zajmujący się tematyką polityki kulturalnej zwracają uwagę na błędy popełniane przez kandydatów oraz pozytywne przykłady wdrażanych rozwiązań. Mogą być one interesujące zwłaszcza dla tych miast, które znalazły się w finale konkursu.

Pełny raport znajduje się na stronie programu „DNA Miasta” pod adresem: www.dnamiasta.pl.

Powstanie raportu było możliwe dzięki dofinansowaniu ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Obserwatorium Kultury 2010.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 03.03.2023

    YC x NGO – trwa nabór na konkurs!


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


  • 01.03.2023

    Operacja Czysta Rzeka rusza po raz piąty


  • 28.02.2023

    Startuje DOING GOOD – platforma z ofertami pracy zmieniającej świat na lepsze


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek