logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  12.07.2016

Raport CSR Mondelez International



Mondelēz International, producent przekąsek, ogłosił raport społecznej odpowiedzialności biznesu „Call For Well-being. 2015 Progress Report”. Dokument jest strategią w zakresie odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, zachęcania konsumentów do sięgania po przekąski w racjonalny sposób, bezpieczeństwa pracowników i produktów oraz współpracy ze społecznościami lokalnymi. Firma ustanowiła także nowe cele na 2020 r., mające służyć przeciwdziałaniu globalnemu ociepleniu.

Raport przedstawia oddziaływania m.in. w zakresie wpływu na środowisko: zredukowano emisję gazów cieplarnianych o 19%. Osiągnięty cel jest wyższy niż początkowo zakładany, który został określony na 15%; zużycie energii w procesie produkcji zostało ograniczone o 11% – to niewiele mniej niż pierwotnie zakładano w programie (15%); zmniejszono masę opakowań o ponad 48,5 milionów kilogramów – to więcej niż zakładał plan na koniec 2015 roku określony na 22 miliony kilogramów; ograniczono zużycie wody w procesie produkcji o 17% w przeliczeniu na tonę produktu; zredukowano produkcję odpadów o 70% w przeliczeniu na tonę produktu, co stanowi 5-krotność zakładanych początkowo wartości; 68% wyprodukowanego w 2015 r. asortymentu powstało w fabrykach, które nie przekazują odpadów na składowiska, przekraczając planowany cel 60%; 75% ciastek oferowanych przez firmę na zachodnioeuropejskich rynkach została wyprodukowana przy użyciu pszenicy pozyskanej w sposób przyjazny dla środowiska, z certyfikowanych plantacji. Podobnie ziarna kakaowca– do końca 2015 r., było to 21% wszystkich zużywanych przez firmę ziaren; olej palmowy do produkcji pozyskiwany jest wyłącznie z plantacji certyfikowanych w ramach porozumienia na rzecz zrównoważonej uprawy oleju palmowego (ang. RSPO). Cel ten osiągnięto z dwuletnim wyprzedzeniem. Do końca 2015 r., 90% uzyskanego oleju palmowego został ooddane do przetwórni.

W zakresie racjonalnego odżywiania: zwiększono liczbę produktów oferowanych w indywidualnie pakowanych porcjach do 25%; ogólny udział zbóż pełnoziarnistych wzrósł do 25%, poczyniono postęp w redukcji sodu oraz tłuszczy nasyconych w ciastkach, do 2020 r. firma zamierza zrealizować cel redukcji zawartości tych składników o 10%; plan zakładający osiągnięcie przez produkty z kategorii Better Choice – czyli wybory spełniające surowsze kryteria dietetyczne – 25% udziału w przychodach firmy został osiągnięty.

Wszystkie zakłady produkcyjne firmy, których jest 150, otrzymały certyfikat FSSC 22000 (bezpieczeństwo w przemyśle spożywczym). W 2015 r., w porównaniu ze stanem w roku poprzednim, częstotliwość wypadków, których rezultatem jest niezdolność do pracy, zmniejszyła się o 13%, podczas gdy ogólny wskaźnik wypadków we wszystkich zakładach firmy spadł o 21%. Utworzono trzy nowe programy zrównoważonego rozwoju dla dzieci i ich rodzin w Meksyku, Afryce Południowej i w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z planem zainwestowano 50 mln dolarów w lokalne programy na rzecz zdrowego stylu życia. W 2015 r., firma przekazała 39 mln mln dolarów na wspomniane inicjatywy w 13 krajach, co stanowiło 78% zaplanowanej sumy.

We wszystkich 8 lokalizacjach w Polsce firma organizuje tydzień wolontariatu, podczas którego pracownicy angażują się w działania charytatywne w wielu obszarach. W 2015 r. w pomoc potrzebującym włączyło się ponad 130 pracowników, którzy m.in. brali udział w biegach charytatywnych, chronili środowisko czy organizowali zawody sportowe oraz warsztaty zdrowego żywienia. Natomiast w Parku Wolności w Brzegu od kilku lat wolontariusze ze Skarbimierza opiekują się kasztanowcami. 

W 2014 i 2015 roku Milka – marka z portfolio Mondelez, aktywnie wzięła udział w największej 
w Polsce okołoświątecznej inicjatywie pomocy potrzebującym „Szlachetna Paczka”. W efekcie tego działania firma otrzymała tytuł „Dobroczyńcy Roku 2016” w konkursie organizowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.

Mondelez Polska sp. z o.o. jest firmą branży spożywczej. Oferta firmy obejmuje marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki oraz cukierki Halls. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek