logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Raport CSR Grupy IKEA
22.01.2016
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Raport CSR Grupy IKEA



IKEA opublikowała swój raport zrównoważonego rozwoju za rok finansowy 2015, który przedstawia realizację celów w ramach przyjętej strategii People&Planet Positive. 

IKEA, razem z IKEA Foundation, przekazała 1 miliard euro na wsparcie działań na rzecz ograniczania zmian klimatu – 400 milionów euro zostało przeznaczone przez IKEA Foundation na pomoc społecznościom najbardziej dotkniętym przez ich skutki, zaś pozostałe 600 mln euro Grupa IKEA zobowiązała się zainwestować w odnawialne źródła energii. Wyprodukowała energię odnawialną w ilości odpowiadającej 53% całkowitego zużycia we wszystkich swoich obiektach oraz zobowiązała się do posiadania i obsługiwania 314 turbin wiatrowych na całym świecie. Dodatkowo na budynkach należących do Grupy zainstalowanych jest obecnie 700 000 paneli słonecznych. Cały asortyment oświetlenia IKEA jest wykonany w technologii LED lub jest kompatybilny z żarówkami LED. W 2015 roku Grupa IKEA sprzedała ponad 90 milionów żarówek i lamp LED, dzięki którym miliony gospodarstw domowych mogły obniżyć rachunki za energię. Cała bawełna i połowa zasobów drewna używanego w produktach IKEA pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł, które są przyjazne dla ludzi i środowiska.

IKEA Foundation przeznaczyła 20,9 mln euro na zapewnienie lepszych warunków życia dla dzieci i rodzin w najbiedniejszych społecznościach na świecie, dzięki środkom pozyskanym w ramach kampanii „Pluszaki dla edukacji” oraz „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”. Od września 2015 roku wszystkie ryby i owoce morza sprzedawane oraz serwowane w sklepach IKEA objęte są certyfikatami MSC i ASC, które potwierdzają pochodzenie produktów ze zrównoważonych źródeł. Tym samym firma jest obecnie największym na świecie dostawcą żywności oferującym tak szeroką gamę certyfikowanych ryb i owoców morza. Do oferty IKEA Food wprowadzono także zdrowsze oraz bardziej przyjazne środowisku klopsiki wegańskie.

Pełen raport zrównoważonego rozwoju, podsumowujący miniony rok, dostępny jest na stronie: www.IKEA.pl/przyszlosc.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek