IKEA opublikowała swój raport zrównoważonego rozwoju za rok finansowy 2015, który przedstawia realizację celów w ramach przyjętej strategii People&Planet Positive.
IKEA, razem z IKEA Foundation, przekazała 1 miliard euro na wsparcie działań na rzecz ograniczania zmian klimatu – 400 milionów euro zostało przeznaczone przez IKEA Foundation na pomoc społecznościom najbardziej dotkniętym przez ich skutki, zaś pozostałe 600 mln euro Grupa IKEA zobowiązała się zainwestować w odnawialne źródła energii. Wyprodukowała energię odnawialną w ilości odpowiadającej 53% całkowitego zużycia we wszystkich swoich obiektach oraz zobowiązała się do posiadania i obsługiwania 314 turbin wiatrowych na całym świecie. Dodatkowo na budynkach należących do Grupy zainstalowanych jest obecnie 700 000 paneli słonecznych. Cały asortyment oświetlenia IKEA jest wykonany w technologii LED lub jest kompatybilny z żarówkami LED. W 2015 roku Grupa IKEA sprzedała ponad 90 milionów żarówek i lamp LED, dzięki którym miliony gospodarstw domowych mogły obniżyć rachunki za energię. Cała bawełna i połowa zasobów drewna używanego w produktach IKEA pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł, które są przyjazne dla ludzi i środowiska.
IKEA Foundation przeznaczyła 20,9 mln euro na zapewnienie lepszych warunków życia dla dzieci i rodzin w najbiedniejszych społecznościach na świecie, dzięki środkom pozyskanym w ramach kampanii „Pluszaki dla edukacji” oraz „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”. Od września 2015 roku wszystkie ryby i owoce morza sprzedawane oraz serwowane w sklepach IKEA objęte są certyfikatami MSC i ASC, które potwierdzają pochodzenie produktów ze zrównoważonych źródeł. Tym samym firma jest obecnie największym na świecie dostawcą żywności oferującym tak szeroką gamę certyfikowanych ryb i owoców morza. Do oferty IKEA Food wprowadzono także zdrowsze oraz bardziej przyjazne środowisku klopsiki wegańskie.
Pełen raport zrównoważonego rozwoju, podsumowujący miniony rok, dostępny jest na stronie: www.IKEA.pl/przyszlosc.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie