Firma Procter & Gamble po raz 16. opublikowała raport na temat zrównoważonego rozwoju. Przedstawia on cele i projekty mające ograniczyć wpływ firmy na środowisko naturalne, a jednocześnie poprawiać warunki życia osób najbardziej potrzebujących.
P&G na sześć lat przed ustalonym terminem osiągnęła swój planowany cel w zakresie ograniczenia produkcji odpadów. Natomiast o rok wcześniej zrealizowała cel w zakresie certyfikacji pochodzenia włókna drewnianego. Obecnie 70 zakładów P&G na całym świecie nie wysyła odpadów na składowiska śmieci. W tym gronie znajdują się wszystkie zakłady produkcyjne firmy w Polsce. Ponadto firma, poprzez program Children’s Safe Drinking Water dostarczyła siedem miliardów litrów czystej wody do picia, a poprzez inne projekty zapewniała pomoc humanitarną. W ramach współpracy z Habitat for Humanity Poland, P&G odnowiła dwa budynkii wybudowała plac zabaw na warszawskim Targówku, a w 2014 roku odnowiła poddasze „Pałacu”, budynku dziecięcego hospicjum stacjonarnego Fundacji Gajusz w Łodzi.
W raporcie wymienione zostały również cztery nowe cele w zakresie zrównoważonego rozwoju na rok 2020, które firma P&G wyznaczyła sobie w październiku br.:
- Zmniejszenie zużycia wody w zakładach produkcyjnych o 20% na jednostkę produkcji;
- Zapewnienie miliardowi ludzi dostępu do produktów wydajnie wykorzystujących wodę;
- Podwojenie wykorzystania żywic z odzysku w opakowaniach plastikowych;
- Zapewnienie, że 90% opakowań produktów będzie nadawać się do ponownego przetworzenia lub wprowadzenie odpowiednich programów, które to zagwarantują.
Jednym z celów firmy P&G jest ograniczenie liczby kilometrów transportu ciężarowego o 20% w każdym zakładzie produkcyjnym i w tym obszarze została wyróżniona przez Green Freight Europe (GFE). P&G otrzymała „pierwszy liść” – nagrodę przyznawaną firmom, które dzielą się informacjami na temat strategii, polityki i działań mających na celu redukcję emisji CO2 w transporcie. P&G, aby ograniczyć liczbę kilometrów transportu ciężarowego korzysta z transportu intermodalnego, prowadzi działania mające na celu bardziej efektywne wykorzystywanie paliwa oraz współpracuje z zewnętrznymi partnerami ograniczając tzw. „puste mile”. P&G jest członkiem GFE od 2012 roku.
Pełna treść raportu oraz opis projektów i celów firmy P&G w tym zakresie można znaleźć pod adresem pg.com/sustainability.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy