logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Raport „Business Solutions to Poverty”
24.03.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Raport „Business Solutions to Poverty”



UNDP wydało raport „Business Solutions to Poverty”. To opracowany przez grupę międzynarodowych ekspertów dokument analizujący dobre praktyki biznesu podejmowane w celu przezwyciężenia ubóstwa w państwach Europy Wschodniej i Azji. Oficjalna prezentacja raportu odbyła się 11 marca br. w czasie konferencji w Istambule. Jest on kontynuacją wcześniejszej publikacji „Creating Value for All: Strategies for Doing Business with the Poor”.

Raport odnosi się do Milenijnych Celów Rozwoju, realizując m.in. wyzwanie sformułowane w ubiegłym roku w trakcie Szczytu Milenijnego UN. „Sektor biznesu ma do spełnienia ważną rolę – nie tylko poprzez przyczynianie się do wzrostu gospodarczego, ale także poprzez włączanie osób zagrożonych ubóstwem w łańcuch tworzenia wartości, upowszechnianie wiedzy i umiejętności, innowacyjne rozwiązania możliwe do replikowania w innych obszarach świata, współdziałanie w ramach budowania całościowej polityki rozwoju społecznego.” (The MDGs: Everyone’s Business, 2010).

Prywatna przedsiębiorczość znajduje się obecnie w samym centrum problematyki rozwojowej, przyczyniając się zarówno do wzrostu gospodarczego jak i do zmniejszania ubóstwa. Szczególnie w krajach rozwijających się przedsiębiorczość odgrywa główną rolę w tworzeniu warunków dla rozwoju. Trzeba poszukiwać nowych, twórczych strategii zaangażowania, gdyż to biznes stwarza szanse rozwoju dla wszystkich. Innowacyjni przedsiębiorcy w różnych krajach, niezależnie od tego, czy nazywają siebie przedsiębiorcami społecznymi, komercyjnymi, czy odpowiedzialnymi społecznie, zajmują się poszukiwaniem etycznie i ekonomicznie uzasadnionych, efektywnych finansowo, dróg zaspokajania różnorodnych potrzeb społecznych. Budowanie społecznie integrującej, inkluzywnej gospodarki jest jednym z najważniejszych obecnie wyzwań zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym.

Raport został opublikowany w języku angielskim i rosyjskim, a jego streszczenie – w 17 językach, m.in. w wersji gruzińskiej, uzbeckiej, ukraińskiej i białoruskiej można pobrać tutaj.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek