UNDP wydało raport „Business Solutions to Poverty”. To opracowany przez grupę międzynarodowych ekspertów dokument analizujący dobre praktyki biznesu podejmowane w celu przezwyciężenia ubóstwa w państwach Europy Wschodniej i Azji. Oficjalna prezentacja raportu odbyła się 11 marca br. w czasie konferencji w Istambule. Jest on kontynuacją wcześniejszej publikacji „Creating Value for All: Strategies for Doing Business with the Poor”.
Raport odnosi się do Milenijnych Celów Rozwoju, realizując m.in. wyzwanie sformułowane w ubiegłym roku w trakcie Szczytu Milenijnego UN. „Sektor biznesu ma do spełnienia ważną rolę – nie tylko poprzez przyczynianie się do wzrostu gospodarczego, ale także poprzez włączanie osób zagrożonych ubóstwem w łańcuch tworzenia wartości, upowszechnianie wiedzy i umiejętności, innowacyjne rozwiązania możliwe do replikowania w innych obszarach świata, współdziałanie w ramach budowania całościowej polityki rozwoju społecznego.” (The MDGs: Everyone’s Business, 2010).
Prywatna przedsiębiorczość znajduje się obecnie w samym centrum problematyki rozwojowej, przyczyniając się zarówno do wzrostu gospodarczego jak i do zmniejszania ubóstwa. Szczególnie w krajach rozwijających się przedsiębiorczość odgrywa główną rolę w tworzeniu warunków dla rozwoju. Trzeba poszukiwać nowych, twórczych strategii zaangażowania, gdyż to biznes stwarza szanse rozwoju dla wszystkich. Innowacyjni przedsiębiorcy w różnych krajach, niezależnie od tego, czy nazywają siebie przedsiębiorcami społecznymi, komercyjnymi, czy odpowiedzialnymi społecznie, zajmują się poszukiwaniem etycznie i ekonomicznie uzasadnionych, efektywnych finansowo, dróg zaspokajania różnorodnych potrzeb społecznych. Budowanie społecznie integrującej, inkluzywnej gospodarki jest jednym z najważniejszych obecnie wyzwań zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym.
Raport został opublikowany w języku angielskim i rosyjskim, a jego streszczenie – w 17 językach, m.in. w wersji gruzińskiej, uzbeckiej, ukraińskiej i białoruskiej można pobrać tutaj.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!