logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Ranking 30X30 – społeczne projekty biznesu ostatniego 30-lecia
14.10.2019
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Organizacje pozarządowe / NGO

Ranking 30X30 – społeczne projekty biznesu ostatniego 30-lecia



Podczas konferencji ,,Społeczne wyzwania biznesu po 30 latach gospodarki wolnorynkowej w Polsce”, która odbyła się 10 października 2019 roku w Ministerstwie Rozwoju i Inwestycji, została ogłoszona lista projektów społecznych biznesu, mających największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu. W rankingu zostało wybranych, w dwóch odrębnych kategoriach, 30 najlepszych projektów ogólnopolskich oraz 30 lokalnych.

Ranking wyłonił łącznie 60 projektów biznesu, które zdaniem jury miały największy wpływ społeczny w minionych 30 latach. Wyboru dokonało grono ekspertów, zajmujących się w praktyce zawodowej społeczną odpowiedzialnością biznesu. W obu kategoriach 30 najlepszych projektów zostało wyłonionych spośród 90 nominacji. Organizatorem zestawienia jest ośrodek THINKTANK, a jego koordynatorem Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Lista nagrodzonych inicjatyw jest tak różnorodna jak wyzwania, które podejmuje odpowiedzialny biznes w Polsce. Są tu programy edukacyjne, środowiskowe, działania na rzecz grup wykluczonych, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach czy związane z nowymi technologiami. Ranking jest swoistym podsumowaniem minionych 30 lat gospodarki wolnorynkowej z perspektywy idei CSR. Gratulujemy wszystkim firmom, których dobre praktyki znalazły się w zestawieniu i tym samym mogą być inspiracją dla kolejnych cennych inicjatyw – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Wśród wyróżnionych inicjatyw znalazły się tak różnorodne projekty, jak program marki Persil na rzecz akcji „Pajacyk Polskiej Akcji Humanitarnej”, dzięki któremu w latach 1999-2000 przekazano 255 tysięcy złotych na dożywianie dzieci, czy dwa projekty CEMEX Polska – „Woda dla miasta” (rozwiązanie umożliwiające wykorzystanie wody pochodzącej z odpompowywania wyrobiska kredy przy cementowni w Chełmie) oraz „Lipówka – kopalnia przywrócona naturze” (rewitalizacja kopalni i terenów wokół nieeksploatowanych już kamieniołomów w Rudnikach koło Częstochowy). W finałowej trzydziestce znalazł się także program „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, organizowany przez ZT Kruszwica S.A. Od 2011 roku inspirujemy lokalne społeczności do podejmowania działań na rzecz poprawy warunków życia pszczół – mówi Agnieszka Jastrzębska, Marketing Manager w ZT Kruszwica S.A. – Efektem tego jest m.in. stworzenie w ostatnich trzech latach blisko 70 tysięcy Miejsc Przyjaznych Pszczołom w całej Polsce, zaangażowanie tylko w bieżącym roku 268 gmin w ramach inicjatywy Gmina Przyjazna Pszczołom, czy ustanowienie 6 lat temu Wielkiego Dnia Pszczół, który obchodzony jest 8 sierpnia. W tym roku wyznaczyliśmy nowy cel, kontynuujący budowanie bazy pokarmowej dla pszczół, czyli wspólne zasadzenie w Polsce miliona kwiatów przyjaznych pszczołom.

Ranking 30X30 jest częścią większego projektu, który zainicjowaliśmy w 30-lecie gospodarki wolnorynkowej – komentuje Zbigniew Gajewski, Partner w THINKTANK i szef projektu „30-lecie gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Biznesie, co dalej?” – Generalnie społeczeństwo oczekuje, że firmy w Polsce będą jeszcze bardziej niż dotąd stawały się częścią wspólnoty, a nie tylko rynku.

Lista wszystkich nominowanych projektów znajduje się TUTAJ.

CSR fob Forum Odpowiedzialnego Biznesu PAH Olej Kujawski pszczoły odpowiedzialny biznes THINKTANK 30X30 ranking CEMEX Persil Pajacyk


Nazwa wydarzenia:
Ranking 30X30 – społeczne projekty biznesu ostatniego 30-lecia
Czas:
2019.10.10
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Forum Odpowiedzialnego Biznesu; THINKTANK





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek