logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  14.09.2010

Rak jak przeziębienie



Zachorować mogą na niego osoby w każdym wieku, a przyczyny jego powstawania wciąż nie są znane. To chłoniak – nowotwór układu chłonnego.

15 września w warszawskim kinie Femina wyświetlany będzie spot informacyjny o chłoniakach oraz ich objawach. To jeden z elementów kampanii "Chłoniak to diagnoza, nie wyrok" związanej z obchodami Światowego Dnia Wiedzy o Chłoniakach organizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Chorych na Chłoniaki „Przebiśnieg” oraz firmę Roche Polska.

Światowy Dzień Wiedzy o Chłoniakach obchodzony jest od 2004 roku z inicjatywy Lymphoma Coalition – międzynarodowej organizacji, zrzeszającej stowarzyszenia pacjentów z całego świata. Działania podejmowane przy okazji tego dnia mają upowszechniać wiedzę o nowotworach układu limfatycznego, ich objawach, metodach diagnozy oraz leczenia.

Każdego roku w Polsce chłoniaki rozpoznawane są średnio u 8000 osób i liczba ta sukcesywnie się zwiększa. Od początku lat 70-tych liczba przypadków chłoniaków nieziarniczych wzrosła o 80%. To właśnie chłoniaki nieziarnicze są najczęściej występującym nowotworem układu chłonnego. W krakowskiej Klinice Hematologii w ciągu roku rozpoznawanych jest i leczonych ponad 200 nowych przypadków choroby.

Kampania „Chłoniak to diagnoza, nie wyrok” prowadzona jest w odpowiedzi na konieczność zmiany społecznego sposobu postrzegania nowotworu układu limfatycznego jako choroby nieuleczalnej. Szanse na wyleczenie lub długotrwałe przeżycie w przypadku rozpoznania nowotworu układu chłonnego oceniane są dziś jako wysokie. Dotyczy to szczególnie choroby prawidłowo rozpoznanej i leczonej we wczesnych stadiach.

Typowymi objawami chłoniaków są:
– powiększone niebolesne węzły chłonne (należy jednak pamiętać, że węzły mogą być małe, a nawet przez jakiś czas niewidoczne),
– znaczna utrata wagi ciała i nieuzasadnione zmęczenie,
– podwyższona temperatura bez wyraźnej przyczyny (gorączka może być mylona z objawami infekcji),
– obfite nocne poty,
– długo utrzymujący się kaszel lub duszności,
– uporczywe swędzenie całego ciała.

Symptomy towarzyszące chorobie przypominają objawy kojarzone powszechnie ze zwykłym przeziębieniem, przez co chorobę wykrywa się często przypadkowo podczas badań wykonywanych z powodu innych dolegliwości.

W ramach kampanii dystrybuowane będą ulotki informacyjne, a spot, poza widzami kina Femina, obejrzą również pasażerowie komunikacji miejskiej w Krakowie i Warszawie. 13 września ruszyła kampania internetowa.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 12.09.2023

    Ochraniacze dla psychiki


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


  • 08.09.2023

    Menopauza bez tabu – pierwszy raport w Polsce


  • 01.09.2023

    Nie daj się znokautować


  • 31.08.2023

    Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek