logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  20.10.2008

Rak? A to nic poważnego



Optymistycznie i futurystycznie o raku, który jest tak błahą dolegliwością jak np. katar. W październiku ubiegłego roku organizacja Association pour la Recherche sur le Cancer (Stowarzyszenie na rzecz Badań nad Rakiem) wyemitowała dwa spoty reklamowe w ramach kampanii: „Le Cancer, c’est la recherche qui l’aura” (Badania dopadną raka).

Celem kampanii było zmobilizowanie społeczeństwa do wsparcia finansowego organizacji, dzięki czemu mogłaby ona prowadzić dalsze badania nad wynalezieniem lekarstwa na raka. Mottem organizacji są słowa Goethego, że "pesymista skazuje się na to, aby zostać obserwatorem". Z kampanii bije skrajny optymizm. Organizacja jest pewna, że pokonanie raka jest kwestią czasu, jednak jedynym środkiem, aby to osiągnąć, jest prowadzenie badań.

Filmy rozpoczyna napis „Et si un jour…” (I gdyby tak pewnego dnia…). W jednym pacjentka dowiaduje się od lekarza, że nic poważnego jej nie dolega („Nie, nie. Proszę się nie martwić, to tylko rak”), kobieta wzdycha z ulgą, a lekarz wypisuje receptę.

Lektor mówi: „Ce serait formidable d’en arriver là. Aujourd’hui on guérrit 80% de cancers du sein. Alors, avec vous, pourquoi pas un jour 100% de cancers? ARC, le cancer, c‘est la recherche qui l’aura.”. (Byłoby wspaniale dotrzeć do takiego etapu. Dzisiaj leczymy 80% przypadków zachorowań na raka piersi. Dlaczego, przy waszej pomocy, nie mielibyśmy leczyć 100%? Badania dopadną raka).

Na drugim spocie pracownik biura pyta o niejakiego Françisa i dowiaduje się, że nie ma go, bo ma raka. Spot znów utrzymany jest w pogodnej konwencji, a rak – zbagatelizowany, nie stanowi żadnego problemu. „Ce serait formidable d’en arriver là. La recherche à déjà neutraliser la variole et la polio, alors, avec vous, pourquoi pas le cancer? ARC, le cancer, c’est la recherche qui l’aura.” (Byłoby wspaniale dotrzeć do takiego etapu. Badania poradziły już sobie z ospą i polio, więc, dlaczego, przy waszej pomocy, nie miałyby wygrać z rakiem? Badania dopadną raka).

W reklamach zagrała aktorka Dominique Blanc.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek