Fundacja „Ocalenie” przeanalizowała pod kątem tzw. mowy nienawiści i języka wrogości podlaskie fora internetowe. Wyniki tego monitoringu wskazują, że wielu internatów rozmawia o uchodźcach, cudzoziemcach, islamie, czy też migracji. Często dyskusje te cechuje duża dawka emocji. W wypowiedziach pojawiają się też wpisy będące manipulacją, zawierające kłamstwa i szerzące nienawiść wobec grup mniejszościowych.
Widząc duże zainteresowanie tematem uchodźstwa, migracji i wielokulturowości, Fundacja „Ocalenie” we współpracy z portalem 4lomza.pl, postanowiła dać możliwość internautom zadawania pytań dotyczących tych tematów. – Nie boimy się pytań ciężkich i trudnych, jednak zastrzegamy sobie możliwość nie odpowiadania na pytania wulgarne, niekulturalne, nacechowane nienawiścią. – mówią członkowie organizacji o akcji „Zadaj pytanie. Dowiedz się więcej o uchodźcach”.
Na stronie Fundacji znajduję się formularz, poprzez który można zadawać pytania. Odpowiedzi udzielać będą pracownicy Fundacji „Ocalenie”, która od 11 lat zajmuje się pomocą cudzoziemcom, oraz sami uchodźcy mieszkający w Łomży. Akcja potrwa od 17 lutego do 29 lutego. Odpowiedzi na pytania pojawią się na portalu www.ocalenie.org.pl., oraz na stronie www.4lomza.pl
Fundacja prowadzi w Warszawie i Łomży, działania pomocowe i integracyjne skierowane do cudzoziemców i społeczności lokalnej (kursy polskiego, warsztaty z różnic kulturowych, pomoc prawną i psychologiczną). Wielu z naszych pracowników to uchodźcy i imigranci, którzy dzięki temu, że sami przeszli drogę osób, którym pomagają są w stanie dobrze ich zrozumieć i skutecznie im pomóc.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce