logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  27.02.2015

Puste puszki pełne dobrych wiadomości



Jak trafić do odbiorców, którzy nie oglądają telewizji, nie korzystają z internetu, omijają szerokim łukiem publiczne placówki i w dodatku nie posługują się językiem kraju, w którym przebywają? Duński Czerwony Krzyż chciał dotrzeć ze swoją kampanią do nielegalnych imigrantów, którzy nie posiadają stałego zatrudnienia i często także stałego miejsca pobytu. Jedynym warunkiem legalnego, długoterminowego pobytu w Danii jest bowiem właśnie zameldowanie i umowa o świadczenie pracy.

Organizacja zamierzała poinformować bezrobotnych uchodźców o punktach pomocy medycznej zorganizowanych specjalnie dla nich. Ludzie ci unikają bowiem państwowych placówek służby zdrowia z obawy przed ujawnieniem swojego statusu i deportacją z Danii.

Do tak odizolowanej grupy społecznej nie da się dotrzeć korzystając z tradycyjnych kanałów informacyjnych. Niekonwencjonalny sposób przekazu udało się wymyślić dzięki obserwacji zachowań bezdomnych imigrantów z Kopenhagi. Okazało się, że powszechnym wśród nich zajęciem jest wyszukiwanie opakowań – głównie puszek, które mogą oddać do punktów skupu i w ten sposób zarobić na swoje skromne utrzymanie. Na każdym znalezionym opakowaniu zbieracze musieli sprawdzić oznakowania informujące o użytych materiałach i możliwych formach recyklingu. Wiązało się to z koniecznością dokładnego obejrzenia każdej puszki przed jej zabraniem.

Twórcy kampanii postanowili wykorzystać te przedmioty, które wyjściowo skupiały uwagę potencjalnych odbiorów jako medium przekazu kampanii. Zebrano kilkaset pustych puszek po napojach i oklejono je informacjami o bezpłatnej i co najważniejsze – udzielanej anonimowo pomocy medycznej. Krótki tekst przygotowany był w 3 językach, którymi najczęściej posługują się nielegalni imigranci w Danii – po rumuńsku, polsku i arabsku; dodatkowo umieszczono także informację w języku angielskim, który jest najpowszechniej znanym językiem obcym. Odbiorcy mogli uzyskać bardziej szczegółowe informacje po wysłaniu smsa na podany na naklejkach bezpłatny numer infolinii.

Odpowiednio oznakowane puszki zostały umieszczone w koszach na śmieci, do których zwykle zaglądają zbieracze. Obserwacje poczynione po rozpoczęciu akcji wskazywały, że pomysł okazał się bardzo skuteczny – osoby zbierające surowce wtórne zwracały uwagę na naklejone na puszkach informacje.

Kampania została zrealizowana przez duńską agencje Konstellation. Firma zajmuje się przede wszystkim marketingiem cyfrowym. Realizuje jednak także kampanie, w których kładzie nacisk na interakcję między odbiorcą a marką. To doświadczenie pomogło zapewne agencji wymyślić tak nietypową i skuteczną strategię dla Duńskiego Czerwonego Krzyża. Nazwa kampanii – "CANpaign" powstała przez połączenie słów "can" ("puszka") i "campaign" – czyli "kampania".


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek