logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Pudła pełne zgub i darów
06.12.2013
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Pudła pełne zgub i darów



Nieco zapomniana już instytucja biura rzeczy znalezionych ukazana zostaje w innym świetle. Zapomniane parasole, czapki czy szaliki są nie tylko znakiem roztargnienia młodych ludzi, którzy będąc w ciągłym biegu gubią swoje rzeczy, ale także, a może nawet przede wszystkim, osób starszych. Zapominanie jest ludzkie, jednak w wieku dojrzałym może być alarmującym sygnałem świadczącym o czymś więcej niż zwykłe roztrzepanie.

Specjalnie zaprojektowane pudła na rzeczy znalezione umieszczono w restauracjach, muzeach i ośrodkach Spa. Jak wskazuje informacja na pudle, choć zapominanie jest czymś naturalnym, u starzejących się osób może być pierwszą oznaką postępującej demencji.

Aby wspomóc badania nad demencją, nadawca, a więc The Swedish Dementia Association prosi o składanie dotacji pieniężnych, oferuje jednak także alternatywną formę pomocy poprzez pozostawianie w skrzynkach rzeczy, być może zapomnianych, które będą sprzedane, a kwoty w ten sposób uzyskane zostaną przeznaczone na rzecz działań fundacji.

Zaskakująca forma kreacji może zaciekawić odbiorców, a możliwość wyboru formy składania dotacji (pieniężna lub rzeczowa) może nie tylko zwiększyć ilość osób chętnych do udzielania pomocy, ale także przyczynić się do propagowania popularnej w krajach skandynawskich idei recyklingu. Wszystko to pod warunkiem, że komunikat umieszczony na pudle zostanie najpierw zauważony przez odbiorcę, co może okazać się trudne biorąc pod uwagę minimalistyczną formę kreacji stworzonej przez agencję Pool.

Ewa Zasada








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

  • 06.05.2024Wiedza - Literatura

    Truskawki to ulubione owoce Polaków

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek