W australijskich kinach oprócz zwykłych reklam i trailerów nowych filmów widzów może zaskoczyć widok wnętrza martwego ptaka, wypełnionego śmieciami. Wszystko za sprawą Goverment of Western Australia (GOWA). Instytucja pragnie zwrócić uwagę na wyrzucanie śmieci do pojemników do tego przeznaczonych.
Kreacja to kilka obrazów przerywanych hasłami, które ze sobą współgrają. Na przemian pokazywane są zdjęcia ptaków, które podnoszą śmieci z trawy oraz plansze z hasłami: „It’s only bit of plastic. It’ll wash away” („To tylko trochę plastiku. To zaraz zniknie z nadchodzącą falą”), “It’s only a cigarette butt. Somebody else will pick it up” („To tylko niedopałek. Ktoś inny go podniesie”), “It’s just a little bottle top. It won’t do any harm” („To tylko mała zakrętka. Nikomu nie zrobi żadnej krzywdy”). Zdjęcia pokazują, że w praktyce śmieci nie znikają same. Z pozoru niewiele zmieniająca zakrętka może nieść śmierć dla niewinnych zwierząt – połykają one niefrasobliwie rzucone odpadki
Celem kampanii jest utrzymanie zachodniej Australii w czystości – bez śmieci. GOWA wskazuje, że wyrzucanie śmieci w miejsca do tego nie przeznaczone stało się zwyczajem i uważane jest w społeczeństwie za normalne. Niestety takie zachowanie wpływa negatywnie na środowisko. Zadaniem kampanii jest zwrócenie uwagi na to, że każdy właściwy gest, jak podniesienie niedopałka papierosa, ma znaczenie.
GOWA do rozprzestrzenienia swojego projektu „Bin it” („Wyrzuć to do kosza”) wykorzystała plakaty zarówno na powietrzu, jak i w autobusach oraz reklamy w kinach.
Magdalena Trybalska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2024
Dla psa mafia!
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
22.03.2024
Wspólny Las 2024: dziesiątki leśnych wydarzeń w całej Polsce
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
21.03.2024
Polski buk „Serce Ogrodu” Europejskim Drzewem Roku 2024!