Ruszyła najnowsza akcja społeczna Greenpeace „Adoptuj Pszczołę” (www.adoptujpszczole.pl). Pierwszego dnia udział w niej wzięło niemal 2500 osób. Projekt jest kolejną odsłoną kampanii „Przychylmy Pszczołom Nieba”, mającej na celu ochronę pszczół miodnych i owadów zapylających, które masowo wymierają m.in. w wyniku chemizacji rolnictwa, zmian klimatycznych, chorób oraz niszczenia siedlisk.
W ramach projektu „Adoptuj Pszczołę” Greenpeace chce zbudować w miastach tzw. „hotele” dla owadów zapylających i w ten sposób stworzyć im dogodne miejsce do życia, rozmnażania i zapylania.
Każdy z hoteli dla pszczół kosztuje kilkaset złotych. Greenpeace stworzył stronę internetową, na której można „adoptować pszczołę” i w ten sposób wesprzeć projekt. Każdy sfinansowana „adopcja” to także odsłonięcie jednego fragmentu obrazka Tadeusza Baranowskiego, autora znanych historii obrazkowych, jak „Antresolka Profesorka Nerwosolka”, czy „Skąd się bierze woda sodowa”. Cel to 100 hoteli i cały odsłonięty obrazek.
Partnerem projektu jest dystrybutor filmowy Against Gravity, który na cele kampanii „Adoptuj Pszczołę” zdecydował się przekazać złotówkę od sprzedanego biletu na film dokumentalny „Więcej niż miód”.
Projekt graficzny strony wykonała Marianna Wybieralska, ilustracje Tadeusz Baranowski, za rozwiązania IT odpowiada Mashup Media sp. z o.o., a public relations prowadzi agencja Steinke Communications.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.07.2024
Nowy rozdział w historii Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej
-
16.07.2024
31. finał ogólnopolskiej akcji Sprzątanie Świata
-
01.07.2024
Serce Wzgórz Dalkowskich Drzewem Roku 2024
-
28.06.2024
Auchan wprowadza wózki sklepowe dla psów
-
10.06.2024
Marsz Żółtej Wstążki
-
03.06.2024
Ewa Swoboda otrzymała tytuł Barbie Role Model i własną lalkę