Zwierzęta niczym kameleony wtapiają się w swoje otoczenie, a ludzkie oko musi się wysilić, żeby je dostrzec. Kreacje kampanii brazylijskiej organizacji Amigos dos Bichos zwracają uwagę na to, że łatwo jest nie zauważać pewnych problemów, bo albo ich nie widać, albo nie chce się ich widzieć.
Kampania o 'niemal niewidzialnej przemocy’ ("Violence almost invisible") jest odpowiedzią na tragiczny los porzuconych zwierząt, często ignorowany przez opinię społeczną. Twórcy sygnalizują, że porzucenie zwierzęcia nie musi oznaczać „wyrzucenia go na ulicę”. Czasami przejawia się w braku zainteresowania i w złej opiece. Hasło kampanii – „Abandoning makes the violence almost invisible” ("W porzuceniu przemoc jest prawie niewidzialna") – sugeruje, że porzucanie zwierząt jest formą przemocy, na pierwszy rzut oka niewidzialną, ale bardzo nieprzyjemną dla czworonożnego pupila. Bezbronne i zaniedbywane zwierzęta stają się „niemymi ofiarami” ludzkiego okrucieństwa oraz braku wyobraźni i humanitaryzmu.
Poziom kultury i rozwoju danego społeczeństwa odzwierciedla stosunek żyjących z nim ludzi do zwierząt. Porzucanie czworonożnych podopiecznych często prowadzi do ich bezdomności, będącej z kolei w Brazylii poważnym problemem społecznym. Szacuje się, że na 28 milionów psów żyjących w tym kraju, aż 22 miliony nie ma właściciela. Próby ograniczania populacji bezdomnych psów poprzez sterylizację i otwieranie nowych schronisk nie odnoszą oczekiwanych efektów ze względu na stosunek społeczeństwa do kwestii opieki nad zwierzętami oraz społeczne przyzwolenie na okrutny proceder porzucania czworonogów.
Amigos dos Bichos działa w São Paulo od 2002 roku jako organizacja non- profit, której celem jest walka o dobrobyt zwierząt i poprawa losu bezdomnych psów oraz kotów. Organizacja zajmuje się opracowywaniem programów sterylizacji oraz szczepień dla zwierząt i pomocą podopiecznym schronisk, także w znalezieniu nowego domu.
D.Wilk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki